خنثی سازی عملیات تروریستها ریف ادلب + فیلم

جمعه 8 اسفند 1393 - 11:22

نیروهای ارتش سوریه و کمیته های حفاظت از مناطق الفوعه و کفریا در ریف ادلب، دومین حمله گروههای مسلح برای بازپس گیری مناطق راهبردی از دست رفته در درگیریهای قبلی را خنثی کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در سوریه، نیروهای ارتش سوریه و کمیته های حفاظت از مناطق الفوعه و کفریا در ریف ادلب طی درگیری با عناصر مسلح، موفق شدند دومین و شدیدترین حمله آنان به این مناطق را خنثی کنند.

عناصر مسلح پیشتر نیز در اولین حمله خود برای بازپس گیری مناطق الفوعه و کفریا در ریف ادلب، ناکام مانده بودند. عناصر مسلح این مناطق راهبردی را پیشتر از دست دادند.

یک نظامی سوری دراین باره به خبرنگار العالم گفت: عناصر مسلح تلاش کردند تا مناطق حساسی را که بر مواضع آنان مشرف است، بازپس بگیرند.

وی افزود: عناصر مسلح حمله گسترده ای را از چند محور برای بازپس گیری این مناطق آغاز کردند اما نیروهای ارتش سوریه این حمله را خنثی کردند و برخی از این عناصر را به محاصره درآورند و دیگر عناصر مسلح نیز نتوانستند به آنها برای خروج از محاصره کمک کنند.

خبرنگار العالم گفت: این حمله عناصر مسلح با مشارکت بیش از 12 گروه مسلح و از مهم ترین آنان "جبهه النصره"، "جیش الاسلام"، "فیلق الشام" و "شهداء ادلب" از دو محور آغاز شد ؛ اول از سمت مزارع بروما و معره مصرین به سمت منطقه کفریا و دیگری از سمت شهر "بِنّش" و مزارع آن به سمت منطقه "الفوعا".

بر اساس این گزارش ، نیروهای مستقر در مناطق الفوعا و کفریا با تیراندازی های گسترده و تکنیک نظامی موفق، توانستند که حمله عناصر مسلح را دفع کنند.

یک نظامی سوری دراین باره به خبرنگار العالم گفت: از ساعات اولیه صبح درگیری ها از بخش شمالی از معره مصرین با خمپاره انداز آغاز شد اما جوانان توانستند که این حمله را دفع کنند.

وی افزود: این درگیری ها به سمت غربی کفریا منتقل شد و کمیته ها درآن منطقه نیز توانستند حمله عناصر مسلح را دفع کنند.

منابع میدانی گفتند: عناصر مسلح نه تنها هیچ پیشرفتی در درگیری ها بدست نیاوردند بلکه با کمین نیروهای ارتش سوریه در نزدیک شهر بِنّش روبرو شدند. در این کمین شمار زیادی از عناصر مسلح به هلاکت رسیدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها