افشاگری نماینده سوریه در شورای امنیت

افشاگری نماینده سوریه در شورای امنیت
جمعه 8 اسفند 1393 - 14:27

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، مبارزه با تروریسم را مستلزمِ پایان دادن به ائتلافی تروریستی دانست که بین ترکیه، قطر، عربستان و رژیم اسرائیل برقرار شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار جعفری" در جلسه شورای امنیت اظهار داشت: تروریست های گروه داعش، موزۀ موصل را منهدم کردند و چند روز پیش، 100 قطعه از آثار باستانی سوریه را در حراج علنی در لندن فروختند و همه این ها تنها به این دلیل است که برخی از اعضای سازمان ملل، بر خلاف قطعنامه 2199 شورای امنیت، در مبارزه با تروریسم داعش و جبهه النصره، جدیت ندارند.

الجعفری که در جلسه شورای امنیت در خصوص بررسی گزارش اوضاع انسانی در سوریه سخن می گفت، خاطر نشان کرد: زمان آن رسیده است، برخی کشورها که مدت ها انکار پیشه کرده بودند، اکنون اقرار کنند که علت اصلی بروز بحران انسانی در شماری از مناطق سوری، بروز و گسترش پدیدۀ تروریسم با حمایت بیگانگان است. هر کس پیگیر اخبار سوریه باشد، به راحتی می تواند متوجه شود بحران انسانی به ویژه آوارگی داخلی و پناهندگی به خارج، تنها در مناطقی اتفاق افتاده است که گروه های مسلح تروریست وارد آن ها شده اند.

وی تاکید کرد: هر گونه تدابیری اتخاذ شود، صوری و تشریفاتی خواهد بود و نخواهد توانست از درد و رنج مردم نیازمند و رنجدیدۀ سوریه بکاهد؛ مگر آن که قطعنامه های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم به ویژه قطعنامه های 2170 ،2178 و 2199 با هماهنگی و همکاری کامل با دولت سوریه، اجرایی شود.

الجعفری همچنین تصریح کرد که مبارزه با تروریسم، مستلزمِ پایان دادن به فعالیت های ائتلاف تروریستیِ ترکیه - قطر- عربستان و رژیم صهیونیستی در حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه داعش و جبهه تروریستی النصره و گروه مسلح ارتش آزاد و دیگر گروههای تروریستیِ دارای اندیشه های القاعده ای است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها