مسیحیان قدس چه نگاهی به صهیونیستها دارند؟

جمعه 8 اسفند 1393 - 14:47

درپی حمله گروهی از صهیونیست ها به یک کلیسا در شهر اشغالی قدس و آتش زدن آن، خبرنگار العالم نظر مسئولان مسیحی این شهر را نسبت به این رفتار صهیونیستها و گرایش های آنها جویا شد.

"جورج آنطون" مسئول بخش عربی کلیسای ارتدوکس در قدس اشغالی در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم با اشاره به اینکه، "اولین باری نیست که کلیسای ارتدوکس با چنین تعرضی از سوی صهیونیست ها مواجه می شود، تصریح کرد که دو سال پیش، تندروهای صهیونیست به کلیسای مریم عذراء یورش بردند.

وی افزود که گروهک های صهیونیستی تاکنون چندین بار با تعرض به این کلیسا، آن را به آتش کشیدند.

آنطون تاکید کرد که صهیونیست ها به این هم بسنده نکرده و قبرهای پروتستان های خارجی که در زمان استعمار انگلیس در این مکان دفن شده را تخریب کرده و در آنجا شعارهایی علیه مسیحیان نوشتند.

مسئول بخش عربی کلیسای ارتدوکس در قدس اشغالی خاطرنشان کرد: در آنجا یک گروه یهودیان تندروی موسوم به "پرداخت هزینه"، تخصصشان تعرض به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی بوده و بطور مداوم به مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی و کرانه باختری تعدی می کند.

"دیمتری دلیانی" دبیرکل تجمع ملی مسیحی در سرزمین های اشغالی نیز به خبرنگار العالم گفت که خطر افزایش حملات صهیونیستها وجود دارد و ضروری است که از این اماکن محافظت شود.

وی تصریح کرد که در کارزار انتخاباتی در اراضی اشغالی، افراط گرایی و تروریسم و فاشیسم رو به افزایش است چرا که صهیونیست ها بیش از هر زمان دیگر خود به سوی نژادپرستی و نفرت افکنی تمایل دارند.

صهیونیستها روز پنجشنبه در راستای تداوم حمله خود به اماکن مقدس ادیان الهی، یک کلیسا را در شهر قدس آتش زده و به حضرت عیسی (ع) اهانت کردند.

آنها روز سه شنبه نیز مسجدی را در روستاي الجبعه در نزديک شهر بيت لحم در کرانه باختري رود اردن آتش زدند.

پربیننده ترین خبرها