شیخ سلفی مغربی: لیبی سرزمین خلافت است!

شیخ سلفی مغربی: لیبی سرزمین خلافت است!
جمعه 8 اسفند 1393 - 17:48

العالم ـ یک شیخ سلفی اهل مغرب ضمن اعلام بیعت با گروه تروریستی داعش، از "مجاهدان" خواست تا به داعشی‌های لیبی که "سرزمین خلافت" است، ملحق شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالرزاق اجحا شیخ سلفی مغربی که پیشتر در پی صىور قانون تروریسم بازداشت شده بود، به جوانان مغرب، تونس، سودان، موریتانی و کسانی که خواهان پیوستن به داعش هستند، گفت: کسانی که به سبب بُعد مسافت نمی توانند به سرزمین شام سفر کند، به لیبی بپیوندند؛ زیرا اینجا نیز سرزمین خلافت است.

 به نوشته سايت مغربی هسپرس، این شیخ سلفی، ابوبکر بغدادی سرکرده داعش را "امیرالمؤمنین" خواند تا با این سخن با جنگجویان و هواداران این گروه تروریستی همراه و همسو باشد.

عبدالرزاق اجحا در حساب شخصی خود در تویتر نوشت: "امیرالمؤمنین ابوبکر بغدادی راست گفت که به زودی مؤمن سربلند و بزرگوار خواهد شد... پس ای سرافکندگان، در خشم خود بمیرید!"

وی دیدگاه شخصی خود درباره روابط داعش با جهان را چنین توضیح داد که «در واقع جنگ داعش با جهان، جنگ بین اسلام اصیل و اسلام تغییر یافته؛ و جنگ علمای اسلام و علمای درباری و وابسته به حاکمان است».

این مبلّغ سلفی چند ماه پیش به سبب مواضعش درخصوص مساله جهاد مشهور شد. در آن زمان عبدالاله بنکران نخست وزیر مراکش از بازداشت شدگان سلفیِ جهادی خواست تا اگر خواهان آزادی هستند، از تروریسم اعلام بیزاری کنند و احجا در پاسخ به وی گفت: اگر مقصود از تروریسم، جهاد است، از آن تبرئه نمی جوییم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها