سفرای امارات و کویت از صنعا به عدن رفتند

سفرای امارات و کویت از صنعا به عدن رفتند
شنبه 9 اسفند 1393 - 12:16

امارات و کویت نیز تحت فشارهای ریاض فعالیت سفارتخانه های خود را در شهر عدن یمن از سر گرفتند تا به این وسیله به رئیس جمهور مستعفی و فراری مشروعیت دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سفرای دو کشور امارات عربی و کویت با تبعیت از عربستان سعودی، به منظور حمایت آشکار از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن که به شهر عدن در جنوب این کشور فراری شده است؛ با او در این شهر دیدار کردند تا به این وسیله به وی مشروعیت قانونی دهند؛ و چنین عنوان کنند که از نظر آنها عدن پایتخت یمن به شمار می رود، نه صنعا. !
خبرگزاری امارات روز جمعه اعلام کرد که سفارت این کشور فعالیت خود را در عدن از سر خواهد گرفت.
"انور قرقاش" وزیر مشاور در امور خارجه امارات در این خصوص ادعا کرد که این تصمیم به منظور اعلام حمایت از مشروعیت قانون اساسی در یمن و عبد ربه منصور به عنوان رئیس جمهور این کشور اتخاذ شده است.
در همین حال، منبعی مسؤول در وزارت خارجه کویت نیز اعلام کرد که کویت در چارچوب حمایت از مشروعیت قانونی در یمن و عبد ربه منصور هادی و آنچه در طرح کشورهای حوزه خلیج فارس درباره یمن آمده است، تصمیم گرفت که فعالیت سفارتخانه کویت در شهر یمن از سرگرفته شود.
به گفته این منبع، این تصمیم دو کشور پس از توافق صورت گرفته در نشست وزیران امور خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ شده است و این امر در بیانیه پایانی شورای همکاری منعکس شده است.
رئیس جمهور فراری یمن به فعالیتش در شهر عدن ادامه می دهد و روز جمعه با برخی از استانداران شمالی نیز دیدار کرد.

پربیننده ترین خبرها