نابود شدن آینده صدها کودک بحرینی در زندان

نابود شدن آینده صدها کودک بحرینی در زندان
شنبه 9 اسفند 1393 - 14:12

مركز حقوق بشر بحرين از وجود 400 كودك و نوجوان در زندانهاي رژيم آل خليفه خبر مي دهد كه با پرونده سازی و اتهامات های ساختگی آينده آنها در زندانهای اين رژيم تباه می شود.

 

سید هاشم العلوی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مادر "هاشم ضیاء العلوی" نوجوان 16 ساله، پس از ملاقات با فرزندش  و خروج از زندان "الحوض الجاف" می گوید: پسرم در ملاقات درباره اینکه روزهای اول بازداشت خودش در زندان را چگونه با نماز و دعا سپری کرده است، حرف زد. وی امید داشت که - با توجه به موارد مشابهی که در داخل زندان شنیده بود- طی دو هفته از زندان آزاد شود.
مادر هاشم افزود: اما وقتی برای بار دوم با فرزندم ملاقات کردم، فهمیدم که وضعیت کاملا عوض شده است. او به خاطر اتهامات دادستانی گریه می کرد و می گفت که می خواهم به مدرسه ام برگردم.
هاشم العلوی از اهالی شهر منامه روز 30 ژانویه به همراه چهار دوستش سوار بر یک دستگاه خودرو بود؛ نیروهایی آل خلیفه  که لباس نظامی نداشتند آنها را بازداشت کردند.
آنها قصد داشتند بعد از یک گردش عادی با خودرو به خانه خودشان برگردند که نیروهای امنیتی در جنوب منامه آنها را متوقف کرده و از آنها کارت شناسایی خواستند.
چند دقیقه نگذشت که این نوجوانان خود را در محاصره شمار زیادی نیروی پلیس دیدند و به مرکز پلیس "نبی صالح" منتقل شده و مورد بازجویی شدیدی قرار گرفتند.
مادر 40 ساله هاشم که کارمند دولت است، گفت: فرزندم هیچ گونه گرایش سیاسی یا سابقه امنیتی یا جنایی ندارد.
هاشم و چهار دوستش که به زندان الحوض الجاف برده شده بودند، در 31 ماه ژانویه به دادستانی ویژه جرایم تروریستی ارجاع شدند که دادستانی دستور بازداشت دو هفته ای آنها را به اتهام "تجمع" صادر کرد.
اما وقتی برای دومین بار به دادستانی ارجاع شدند، اوضاع فرق کرد و مجموعه اتهامات عجیب و غریبی از جمله "آشوبگری، داشتن کوکتل مولوتف و حمله به نیروهای امنیتی" انتظار آنها را می کشید. این اتهاماتی است که وکلا می گویند برای تباه کردن آینده این نوجوانان کافی است زیرا ممکن است حکم سه سال زندان را برای آنها به همراه داشته باشد.
درباره این اتهامات در دوره بازجویی با آنها حرفی زده نشده است. در جریان تفتیش و بازرسی بدنی این نوجوانان نیز هیچ گونه آثار ضرب خوردگی یا سوختگی روی پوست یا لباس آنها را در لحظه بازداشت مشاهده نشده است.
اما نسخه شیطان برای ویران کردن آینده کودکان و نوجوانان شیعه در بحرین کافی است. مرکز حقوق بشر بحرین می گوید که 400 نفر از حدود سه هزار و دویست زندانی سیاسی در بحرین را امروز کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.
"هاشم العلوی" دانشجوی سال سوم دبیرستان است. وی امید داشت که تا درس خودش را با معدل بالا تمام کند تا بتواند برای تحصیلات دانشگاهی به هند برود که یکی از بستگانش از 40 سال پیش در آنجا زندگی می کند. اما این وضعیت؛ نقشه او را به طور کامل به هم ریخت.
مادر هاشم می گوید: مسؤولان مدرسه هاشم به ما توصیه کردند که این ترم درسی را ترک تحصیل کند و ما اینکار را کردیم.
امروز (شنبه) پرونده هاشم و دوستانش برای بار سوم به دادستانی ویژه جرایم تروریستی ارجاع خواهند شد و وکلایش امید دارند که او آزاد شده یا دستکم پرونده اش به دادستانی عمومی ارجاع شود؛ اما خود هاشم امید اندکی دارد که به سرکلاس و مدرسه اش باز گردد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها