دلیل صدور حکم اعدام برای عکاس بحرینی

دلیل صدور حکم اعدام برای عکاس بحرینی
شنبه 9 اسفند 1393 - 14:23

یک عکاس بحرینی، فاش کرد که به سبب رد پیشنهاد همکاری با رژیم آل خلیفه، برای او پرونده سازی کردند و اکنون به اعدام محکوم شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "علی عبدالشهید السنکیس"، جوان 19 سالۀ بحرینی که به اتهام دست داشتن در "انفجار منطقه الدیه" به اعدام محکوم شده است، اعلام کرد که رژیم آل خلیفه، از سه پیش، وی را به خاطر کارش که عکاسی و فیلم برداری است، تحت پیگرد امنیتی قرار داده بود.

وی افزود: آن ها مرا تهدید کردند در صورتی که با آن ها همکاری نکنم، مرا خواهند کشت و وقتی پیشنهاد آن ها را رد کردم، تحت پیگرد قضایی و امنیتی قرار گرفتم و به اتهام دست داشتن در انفجار الدیه و ماجرای "گروهک ائتلاف" به پنج سال زندان محکوم شدم.

این عکاس بحرینی خاطر نشان کرد: اولین بار، در سال 2011 از سوی رژیم مورد تعرض قرار گرفتم و در تاریخ سوم ژانویۀ آن سال، یعنی پیش از انقلاب بحرین، بازداشت شدم. پس از بازداشت و شکنجه، مرا به اتهامِ ساختگی تعرض به افسری به نام "فیصل المرسی" متهم کردند.

با آغاز انقلاب بحرین، السنکیس از زندان آزاد شد، آن گاه در تاریخ 21 مارس 2012، بار دیگر بازداشت شد. آن گاه پس از وقوع انفجار الدیه، در تاریخ 3 مارس 2014 به منزلش حمله کردند و او را به اتهام "عضویت در یکی از گروه های مقاومت" بازداشت کردند.

وی با ابراز تاسف از حکم صادر شده از سوی دادگاه، گفت: این گونه احکام عجیب، از حکومت و رژیمی ظالم و مستبد مساله تازه ای نیست، با این حال ملت بحرین تصمیم خود را گرفته است و می خواهد زندگی شرافتندانه داشته باشد.

گفتنی است که رژیم آل خلیفه به علی السنکیس، پیشنهاد کرده است خود را تسلیم کند و با سازمان اطلاعات این رژیم همکاری کند، در غیر این صورت، تحت پیگرد قرار خواهد گرفت و در صورت بازداشت، اعدام خواهد شد. السنکیس، با رد پیشنهاد همکاری با این رژیم، ترجیح داد همچنان در خدمت انقلاب و مردم بحرین باشد.

علی عبدالشهید السنکیس، با ارسال پیامی به ملت بحرین، آن ها را به وحدت کلمه و پیشبرد انقلاب 14 فوریه تا براندازی "رژیم سرکوبگر" آل خلیفه و محقق ساختن اهداف مشروع و قانونی انقلاب و برقرار کردن آزادی و دموکراسی در کشور فراخواند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها