انتقاد نماینده فلسطینی از حکم دادگاه مصرضد حماس

انتقاد نماینده فلسطینی از حکم دادگاه مصرضد حماس
شنبه 9 اسفند 1393 - 22:13

العالم - نماینده حماس و رییس کمیته نظارتی حقوق بشر در مجلس قانونگذاری فلسطین،با انتقاد شدید از حکم دادگاه مصر و تروریست قلمداد کردن حماس تاکید کرد که این جنبش ضامن امنیت مصر و سایر کشورهای عربی است.

یحیی موسی روز شنبه در گفت و گوی تلفنی با شبکه خبری العالم، صدور این حکم را اقدامی دیوانه وار خواند و تصریح کرد، این اقدام دادگاه نمی تواند تصمیم کشور مصر باشد زیرا کسانی که از این تصمیم سود می برند، صهیونیست ها هستند.

عضو حماس در مجلس فلسطین اظهار داشت: افرادی با فریب و نیرنگ خود را در دستگاه قضایی مصر جا داده اند که عناصر صهیونیستی هستند و به نفع رژیم اشغالگر کار می کنند وگرنه عقل و منطق هرگز صدور چنین حکمی را حتی در خواب و خیال هم تایید نمی کند زیرا جنبش حماس ضامن امنیت مصر و سایر کشورهای عربی و اسلامی است و این حکم نه به ضرر جنبش حماس که به ضرر مصر است.

یحیی موسی افزود: این تصمیم کاملا بی ارزش و بی معناست و لکه ننگی در مواضع عربی مصر به شمار می آید و نقش سیاسی این کشور را تخریب می کند؛ اما عملا هیچ اثری روی قضیه فلسطین یا جنبش حماس ندارد.

وی خاطرنشان کرد، این تصمیم جنایت های اشغالگران علیه غزه را مشروعیت می بخشد و حاکی از وخامت اوضاع دستگاه دیپلماسی مصر دارد که اگر این حالت برطرف شود مصر دوباره می تواند به جایگاه ممتازی که در میان کشورهای عربی داشت، بازگردد.

دادگاه امور فوق العاده مصر امروز با صدور حکمی جنبش فلسطینی حماس را یک سازمان تروریستی قلمداد کرد. این دادگاه یک ماه قبل نیز، گردان های قسام شاخه نظامی حماس را با صدور حکمی مشابه، گروه تروریستی نامیده بود.

بر اساس این حکم هر فرد یا گروه منتسب به جنبش حماس یا شاخه نظامی آن در داخل مصر تروریست شناخته خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها