پیشروی ارتش سوریه در ریف دمشق، درعا و قنیطره + فیلم

يکشنبه 10 اسفند 1393 - 15:47

ارتش سوریه در عملیاتی موفقیت آمیز در سه محور حومه درعا، قنیطره و ریف دمشق، چهار منطقه حمریت ، خربه سلطانه ، تل قرین و الهباریه را از کنترل گروه های مسلح خارج کرد.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از سوریه گزارش داد، نیروهای ارتش این کشور با کنترل بر21 روستا و مزرعه در حومه القامشلی در شمال سوریه ، خسارت های زیادی به عناصر مسلح وارد کردند.

براساس این گزارش، ارتش سوریه درمرحله دوم عملیات در جنوب سوریه، درحمله ای غافلگیرکننده از محورهایی که گروه های مسلح انتظار آن را نداشتند، در کمتر از دو روزه ، کنترل مناطق الهباریه ، حمریت ، خربه سلطانه را در ریف دمشق غربی به دست گرفتند و در درگیری های شدید با عناصر مسلح که به هلاکت تعدادی از سرکردگان گروه های مسلح منجر شد، مناطق تل قرین در ریف درعا نیز به تحت کنترل ارتش سوریه درآمد.

دربیانیه ارتش سوریه آمده است که یگان های ارتش و نیروهای مسلح سوریه عملیات خود را با موفقیت در منطقه جنوبی ادامه دادند و امنیت و ثبات را به مناطق الهباريه، خربة سلطان و حمريت در ريف دمشق غربی بازگرداندند و سلطه خود را بر مناطق تل قرین و تلول فاطمه در ریف درعای شمال غربی تقویت کردند.

نیروهای ارتش سوریه با استفاده از پیشروی سریع خود و تضعیف روحیه گروه های مسلح که از طریق بلندگوهای مساجد اعلام بسیج عمومی کردند، یگان های زمینی را با پشتیبانی نیروی هوایی در چند محور و به فاصله چند کیلومترمستقر کرده و مواضع عناصر مسلح را هدف قرار دادند.

یگان های ارتش سوریه همچنین در ورودی کفر ناسج مستقر شدند.

این مناطق تا پیش از این تحت کنترل گروه های مسلح تحت امر " جبهه النصره " بود، و مقرهای و خودروها و تجهیزات آنان همچنان برای کسانی که دراین منطقه پناه گرفته اند، قابل مشاهده است.

با این پیشروی، ارتش سوریه مواضع تحت نفوذ خود را گسترش داده و به پیشرفت های قابل ملاحظه طی درگیری های جنوب در روزهای آینده دست خواهد یافت.

ناظران معتقدند که ارتش سوریه عملیات خود را در مثلث ریف دمشق، حومه قنیطره و ریف درعا تکمیل می کند و به پیشرفت های قابل ملاحظه در فاصله ده ها کیلومتری منطقه دست یافته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها