بیش از هزار کشته در عراق طی یک ماه

بیش از هزار کشته در عراق طی یک ماه
يکشنبه 10 اسفند 1393 - 22:16

گزارش سازمان ملل در عراق از کشته شدن بیش از هزار نفر طی ماه فوریه 2015 حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کمیته سازمان ملل برای کمک به عراق (یونامی) در گزارشی با صدور بیانیه ای توضیح داد: در میان افراد کشته شده 611 شهروند و 30 نیروی پلیس و در بین مجروحان 1353 شهروند و 29 تن از نیروهای پلیس به چشم می خورد. 
در این بیانیه آمده است: نیروهای ارتش عراق از جمله پیشمرگان کرد و نیروهای وِیژه و نیروهای داوطلب نیز در این میان 492 کشته و 927 زخمی دادند . البته این آمار شمار کشته ها و زخمی های عملیات نظامی در استان الانبار را در برنمی گیرد.
بر اساس این بیانیه، استان بغداد در ماه فوریه بیش از سایر استانهای عراق آُسیب دید و شمار قربانیان غیرنظامی در آن به 1204 تن یعنی 329 کشته و 875 زخمی بالغ گردید.
اطلاعات به دست آمده توسط هیأت سازمان ملل از اداره بهداشت الانبار حاکی است که در این استان شمار قربانیان غیرنظامی به 372 تن در واقع 81 کشته و 291 زخمی رسید. این آمار 23 کشته و 196 زخمی در الرمادی و 58 کشته و 95 مجروح در فلوجه را دربرمی گیرد.
در بیانیه مزبور به نقل از نیکلای ملادینف فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق آمده است: گزارشهای رسیده نگران کننده هستند و حکایت از آن دارند که گروههای مسلح در مناطق آزاد شده از چنگال داعش در یک اقدام انتقامجویانه دست به کشتار زده اند.
ملادینف گفت : گروهک تروریستی داعش روزانه در حملات تروریستی خود تمامی شهروندان عراقی را به عمد هدف قرار داده است.
گفتنی است عراق هم اکنون با وضعیت امنیتی فوق العاده ای روبرو است و عملیات به منظور بیرون راندن داعش از مناطقی در استانهای نینوا ، صلاح الدین ، دیالی و کرکوک ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها