العامری: عناصر بعثی به داعش کمک کردند

العامری: عناصر بعثی به داعش کمک کردند
دوشنبه 11 اسفند 1393 - 07:38

دبیرکل سازمان بدر و مسؤول ارشد نیروهای داوطلب مردمی تأکید کرد، عناصر حزب منحل بعث به داعش در سقوط استانهای نینوا و صلاح الدین کمک کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هادی العامری" اظهار داشت: در عملیات آزادسازی صلاح الدین، عشایر اصیل عربی شرکت خواهند داشت و شمار زیادی از این عشایر به نیروهای داوطلب مردمی، ارتش و پلیس پیوستند. نیروهای داوطلب مردمی، ارتش و پلیس با تشکیل مثلثی امنیتی، اراضی اشغالی عراق را از داعشی ها پاکسازی خواهند کرد.
وی افزود: نیروهای ارتش و پلیس عراق در دیالی نیز در آزادسازی صلاح الدین شرکت دارند. پایگاه هایی نیز برای آموزش نیروهای داوطلب عشایر عربی در دیالی ایجاد شده است تا پس از آزادی مناطق از چنگ داعشی ها، در حفظ این اماکن سهیم باشند.

العامری تاکید کرد که شماری از افسران و نیروهای وابسته به پلیس، پیش از تشکیل دولت جدید، در راستای ریشه کنی حزب بعث اخراج شدند. در خصوص این افراد، با حیدر العبادی نخست وزیر عراق صحبت شده است تا این افراد به کار خود برگردند.

وی تصریح کرد: هر یک از این افسران که دوشادوش ارتش و پلیس ضد عناصر داعش بجنگند، فرزندِ عراق هستند و ما از آن ها دفاع و حمایت می کنیم.
مسئول ارشد نیروهای داوطلب مردمی همچنین با تاکید بر ضدیت با حزب منحل بعث خاطر نشان کرد: آن ها در استان های نینوا و صلاح الدین توطئه کردند و در سقوط این استان ها به دست داعش سهیم بودند. بنابراین نمی توان با چنین افرادی گفت و گو کرد یا از جنایتکاران جنگی حزب بعث که با داعش همکاری کردند، دفاع کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها