نماینده سابق کویتی برای اجرای حکم تسلیم شد

نماینده سابق کویتی برای اجرای حکم تسلیم شد
دوشنبه 11 اسفند 1393 - 10:32

نماینده سابق مجلس کویت و از مخالفان سرشناس خود را تسلیم اداره اجرای احکام وزارت کشور کویت کرد تا به اتهام اهانت به امیر این کشور 2 سال از عمر خود را در زندان سپری کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه استیناف کویت 22 فوریه گذشته "مسلم البراک" نماینده سابق کویتی را درارتباط با سخنرانی در همایشی در اکتبر 2012 به اتهام اهانت به امیر کویت به دو سال حبس محکوم کرد.

سایت خبری "رأی الیوم" تأکید کرد، البراک هنگام تسلیم شدن، از همه حضار در دفترش واقع در منطقه الاندلس در استان الفروانیه در غرب کویت خواست که مانع نیروهای امنیتی برای بردن او نشوند.

وی گفت که تصمیمش برای اجتناب از مفاسد صورت گرفته است.

طرفداران البراک، او را روی دوش خود گذاشتند و تا جلوی خودرویی که قرار بود وی را انتقال دهد حمل کردند؛ البراک دراین وضعیت گفت هر تغییر مثبت در هر جامعه ای ، جز با قربانی دادن حاصل نمی شود.

وی اظهار داشت: "علیرغم مطابقت نداشتن حکم با معیارهای درست قانونی ، اما من کیف و جعبه دارویم را با خودم برمی دارم و آمادگی خود را برای اجرا شدن حکم حبس اعلام می کنم".

پیش از این، یک عضو جنبش حشد که البراک به عنوان دبیر کل آن فعالیت می کند، به خبرنگاران گفته بود که البراک خود را امروز تسلیم می کند و فردا وکلایش به حکم صادره برای او اعتراض خواهند کرد و وی تا زمان حکم دادگاه تجدیدنظر با قید وثیقه آزاد خواهد شد.

جنبش فعالیت مردمی (حشد) به عنوان یک گروه سیاسی معارض در فوریه گذشته تاسیس شد. این گروه پیش از آن در سال 2001 به عنوان فراکسیون مخالف نمایندگان تشکیل شده بود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها