اوباما: ادعاهای نتانیاهو درباره ایران اشتباه بود

اوباما: ادعاهای نتانیاهو درباره ایران اشتباه بود
سه شنبه 12 اسفند 1393 - 11:28

رئیس جمهور آمریکا مواضع نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را اشتباه توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "باراک اوباما" گفت: نتانیاهو در خصوص ایران و مخالفت با امضای توافقنامه چند مرحله‌ای در سال گذشته، دچار اشتباه شد.
وی به رویترز تأکید کرد: نتانیاهو ادعاهایی را مطرح کرد و گفت که توافق بسیار بد خواهد بود، و توافق به ایران 50 میلیارد دلار کمک خواهد کرد، و ایران به توافقنامه پایبند نخواهد بود.
اوباما خاطرنشان کرد: هیچکدام از این ادعاها، به وقوع نپیوست؛ طی این مدت ایران هیچ پیشرفتی در برنامه خود نداشت بلکه بعضی از عناصر برنامه خود را به عقب بازگرداند.
البته اوباما اذعان کرد که این اختلاف آمریکا با رژیم صهیونیستی، به صورت دائمی به ضرر روابط دو طرف نخواهد بود.
اوباما مدعی شد: "اگر ایران موافقت کند که برنامه خود را برای ده سال یا بیشتر به وضعیت کنونی خود باقی بگذارد، و برخی اجزای آن را به عقب بازگرداند، و ما از این امر اطمینان یابیم؛ دیگر گامهایی بییشتر از این برای تضمین اینکه ایران سلاح هسته‌ای تولید نکند، وجود نخواهد داشت."
رئیس جمهور آمریکا گفت: به نظر می آید که رسیدن به توافق هنوز امکان پذیر نیست، زیرا این امر بهتر از جایگزین های موجود است.
وی ادامه داد: اگر ایرانی ها موافقت کنند، این امر برای کنترل برنامه هسته‌ای آنان از هرگونه اقدام نظامی ما یا اسرائیلی ها مؤثرتر خواهد بود. این امر همچنین از تحریم ها مؤثرتر است. 
قرار است امروز "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود مخالفت دموکراتها، در کنگره آمریکا سخنرانی کند که احتمالا مخالفت با هرگونه توافق هسته‌ای یکی از مسائلی باشد که در آنجا مطرح خوهد کرد.
"سوزان رایس" مشاور امنیت ملی آمریکا به کنگره در خصوص اعمال هرگونه تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران با توجه به ادامه مذاکرات هشدار داده است.

پربیننده ترین خبرها