اعتصاب غذای زن بحرینی در زندان

اعتصاب غذای زن بحرینی در زندان
سه شنبه 12 اسفند 1393 - 18:32

یکی از زنان بازداشت شده بحرینی به نام "جلیله سید امین جواد الشبر" در اعتراض به محروم ماندن از دیدار با خانواده خود برای سومین هفته متوالی ظرف 23 روز گذشته دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش شبکه خبری العالم، "ابتسام الصائغ" فعال حقوق دان بحرینی اعلام کرد: موکل وی درخواست دیدار با خانواده خود کرده است اما تا کنون این درخواست او بی نتیجه مانده است.
وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی "اللؤلؤه" توضیح داد : محروم ماندن جلیله از دیدار با خانواده اش بر خلاف اصول اساسی حقوق بشر و عرف محلی است.
خانواده این زن 30 ساله بحرینی که در تایخ 10 فوریه 2015 بازداشت شد، تأکید کردند که تا کنون علیرغم ارائه شکایت نامه رسمی در تاریخ 16 فوریه 2015 هیچیک از خویشاوندانش نتوانسته با او ملاقات کند و مسؤولان بازداشتگاه ویژه زنان به شکلهای مختلف از انجام این کار سرباز می زنند.
این اقدام مقامات امنیتی رژیم آل خلیفه بر ترس و نگرانی افراد خانواده جلیله سید امین افزوده است به ویژه با توجه به اخبار انتشار یافته دال بر اینکه وی در روزهای اول بازداشت در مقر تحقیقات جنایی مورد اذیت و آزار قرار گرفته است.
اداره آزادی ها و حقوق بشر جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین محروم ماندن جلیله از دیدار با اعضای خانواده اش را نقض آَشکار قوانین و معاهدات بین الملل برشمرد .
اداره مزبور از رژیم بحرین خواست تا هر چه زودتر به خانواده جلیله اجازه دهد تا بتوانند با دختر خود ملاقات کنند و از حال او با خبر شده و کسب اطمینان کنند و تمام حقوق تضمین شده بر اساس قانون برای وی را مراعات کنند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها