الازهر: عناصر داعش خوارج هستند

الازهر: عناصر داعش خوارج هستند
سه شنبه 12 اسفند 1393 - 21:14

دانشگاه الازهر مصر گروه تروریستی داعش را به شدت مورد حمله قرار داد و عناصر آن را خوارج و تجاوزگر توصیف کرد .

به گزارش شبکه خبری العالم، الازهر در بیانیه ای گفت: "زمامداران می بایست با داعش به نبرد برخاسته و آن را به قهقرا برانند."
الازهر اقدامات داعش برای جذب جوانان مسلمان را محکوم کرد و رویکرد این گروه را گمراه کننده توصیف کرد که هدف از آن برهم زدن ثبات کشورهای اسلامی است.
در بیانیه الازهر آمده است: داعش با برافراشتن اسلام به عنوان شعار خود در صدد جذب جوانان مسلمان است در حالیکه اسلام از آنها بیزار است.
الازهر از مسلمانان جهان خواست تا فریب دعوت های این گروه نادان تندرو را نخورند.
الازهر خاطرنشان کرد: " داعش هیچ تفاوتی با خوارج ندارند که علیه علی بن ابی طالب (ع) شورش کردند و او را به کفر متهم کردند. همچنانکه یاران پیامبر (ص) را به خارج شدن از گردونه امت مسلمان متهم کردند بلکه هر کس را که مخالف مذهب شان بود و مسلمانانی را که به صفوف شان نپیوستند، تکفیر کردند. 
در بیانیه مزبور تأکید شده است: " امروز همانند دیروز است . تشکیلات تندرو به نام اسلام سخن می گویند در حالیکه از اسلام فقط نامش را می شناسند و خود را به آن منتسب می دانند. آنها انگار از دینی سخن می گویند که مسلمانان و علمای امت آن را نمی شناسند."
الازهر تاکید کرد: " اقدامات داعش مشکوک است و هدف از آن مخدوش کردن چهره اسلام است. آنها می خواهند از دین مبین اسلام چهره زشت ستمکاری به معرض نمایش بگذارند و پیامبر گرامی اسلام (ص) که خداوند او را مایه رحمت برای جهانیان فرستاد. 
الازهر ادامه داد: " این جریانها در مورد تعالیم دین مبین اسلام مطالب بی پایه و اساس منتشر می کنند و به آن دروغ و افترا می بندند تا در نتیجه آن مردم جهان را از این دین متنفر کنند. آنها از اسلام یک دین خونریز وحشی به نمایش گذاشته اند که به کشتار و خونریزی دعوت می کند در حالیکه اسلام از همه اینها بیزار است."
الازهر از تمامی آحاد امت مسلمان خواست تا هوشیار باشند و متوجه این اندیشه غیرطبیعی افراط گرایانه باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها