تسلط عناصر مسلح بر چاه های نفت جنوب لیبی

تسلط عناصر مسلح بر چاه های نفت جنوب لیبی
چهارشنبه 13 اسفند 1393 - 08:56

العالم - عناصر مسلح در لیبی با تسلط بر دو میدان مهم نفتی در جنوب شرق لیبی ، برای به دست گرفتن کنترل سومین میدان نفتی تلاش می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم سخنگوی اتاق عملیات مشترک در منطقه موسوم به «هلال نفتی» اعلام کرد که عناصر مسلح تندرو بر دو میدان نفتی در جنوب شرق لیبی تسلط یافتند و پیش بینی می شود که بر سومین میدان نفتی در این منطقه نیز تسلط یابند.

علی الحاسی در این خصوص گفت عناصر مسلح تندرو دو میدان نفتی «الباهی» و«المبروک» را در جنوب شرق لیبی اشغال کردند و اکنون نیز پس از عقب نشینی نیروهای امنیتی مسئول حراست از میدان نفتی «الظهره» -به علت تمام شدن مهمات شان- در مسیر این میدان نفتی هستند.

وی افزود: پس از اینکه شبه نظامیان «فجر لیبی» بندر «السدره» در منطقه هلال نفتی را هدف حمله قرار دادند، تندروها به حمله غافلگیرانه اقدام کردند.

الحاسی افزود: دولت و نهادهای رسمی در عرصه بین المللی کمک تسلیحاتی به آنها نکرد و از این رو آنها برای جلوگیری از حملات و آزاد کردن میدان های نفتی، مجبور به خرید سلاح از بازار سیاه هستند.

این میدان های نفتی را شرکت های محلی وابسته به سازمان ملی نفت لیبی و با مشارکت شرکت توتال فرانسه ادامه می شود.

از زمان تصرف پایتخت لیبی به دست گروه های مسلح در ماه آگوست گذشته (مهرداد- شهریور)، درزمان حاضر در لیبی، دو پارلمان و دو دولت وجود دارد.

تصرف پایتخت توسط گروه های مسلح باعث شد پارلمان و دولت قانونی این کشور به ریاست عبدالله الثنی به شهر طبرق در شرق این کشور منتقل شود. دولت عبدالله الثنی از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته شده است.

گروه های شبه نظامی پس از تصرف پایتخت، خود یک نخست وزیر معرفی کردند اما این نخست وزیر از سوی جامعه بین المللی و کشورهای همسایه به رسمیت شناخته نشده است.

این گروه های مسلح قبل از این در حملات و درگیری های مسلحانه با حکومت معمر قذافی رهبر وقت لیبی در سال 2011 مشارکت داشتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها