دعوت ازصهیونیست ها برای تحقیق درباره جنایت های خودشان!

دعوت ازصهیونیست ها برای تحقیق درباره جنایت های خودشان!
چهارشنبه 13 اسفند 1393 - 10:46

العالم - گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواست تا در خصوص شهادت بیش از هزار و 500 شهروند غیرنظامی فلسطینی درجنگ غزه در سال 2014 که یک سوم آنان کودک بودند، تحقیق کرده و نتائج آن را اعلام کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،" مکارم ویبیسونو" سفیر سابق اندونزی که در ماه ژوئن به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در مناطق فلسطینی منصوب شد، اولین گزارش خود درباره جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر علیه نوار غزه را برای شورای حقوق بشر سازمان ملل منتشر کرد.

در حملات ارتش رژیم صهیونیستی در سال 2014 میلادی به نوار غزه هزار و 563 فلسطینی به شهادت رسیدند که 538 نفر آنان کودک بودند.

این درحالی است که 66 نظامی و پنج صهیونیست نیز در پاسخ مقاومت فلسطین به حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشته شدند.

ویبیسونو اعلام کرد: این تفاوت فاحش میان میزان تلفات دو طرف، بیانگر عدم تعادل قدرت و هزینه غیرمتناسبی بود که غیرنظامیان فلسطینی متحمل شدند .

وی افزود: بیشتر غیر نظامیانی که به شهادت رسیدند، عابران خیابانها نبودند که به طور تصادفی در مکان و زمان حادثه حضور داشته باشند بلکه بیشترشان در حملات موشکی به منازلشان که معمولا شبانه صورت می گرفت، کشته شدند.

ویبیسونو مصاحبه هایی با قربانیان این درگیریها در شهرهای امان و قاهره و نیز شاهدان عینی از طریق ویدئو کنفرانس در غزه انجام داد زیرا مسئولان رژیم صهیونیستی اجازه ورود وی به نوار غزه ندادند.
قرار است کمیته تحقیق وابسته به سازمان ملل به زودی گزارش جداگانه ای از احتمال ارتکاب جنایت های جنگی صادر کند و رئیس این کمیته نیز ماه گذشته مجبور به کناره گیری شد.

ویبیسونو گفت: هنوز درغزه  بمب ها و مهمات منفجر نشده ای وجود دارد که موجب کشتار بیشتر مردم می شود و برآورد شده است که 7 هزار گلوله و بمب باید خنثی شود و هنوز در غزه صد هزار نفر آواره هستند.

پربیننده ترین خبرها