حجم سلاح عناصر مسلح در لیبی چقدر است؟

حجم سلاح عناصر مسلح در لیبی چقدر است؟
چهارشنبه 13 اسفند 1393 - 13:37

العالم - یک نهاد غیردولتی آفریقایی اعلام کرد که هم اکنون 28 میلیون قبضه سلاح در اختیار گروههای مسلح مختلف در لیبی است و این کشور یکی از منابع تامین کننده سلاح برای گروه تروریستی داعش به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احمد میزاب کارشناس امنیتی و رئیس "کمیته صلح آفریقا" در الجزایر در گزارشی درباره وضعیت کنونی لیبی اعلام کرد: 28 میلیون قبضه سلاح در لیبی موجود است و گروه های تندرو، مزدوران آفریقایی و تندروها را از طریق هوایی به لیبی منتقل می کنند.

روزنامه الجزایری «فجر» به نقل از احمد میزاب نوشت: بین 22 تا 28 میلیون قبضه سلاح در خاک لیبی در دست گروه های مختلف است.

ابن کارشناس امنیتی در گزارش خود آورده است: گروه های مسلح 35 موشک گراد، 120 موشک ضد هواپیما، 329 موشک «جی 5 ام»، 54 موشک زمین به زمین، 24 موشک «ام 9»، 262 کلاهک تخریبی موشک گراد و مقادیر زیاد دیگری موشک و خمپاره در اختیار دارند.

به گفته میزاب، حدود هزار تاجر سلاح در خاک لیبی هستند و شهر بنغازی نیز نقطه عبور و قاچاق سلاح برای گروه تروریستی داعش است و 7 هزار و 93 قبصه سلاح نیز به خاک مصر منتقل شده است.

وی افزود: شمار عناصر داعش در لیبی بین 4 هزار و 500 تا 5 هزار نفر است که هزار نفر از آنها لیبیایی و دیگران از سایر کشورها هستند. عناصر داعش روزانه از ده کشور عربی و آفریقایی وارد لیبی می شوند.

میزاب گفت: هزار و پانصد نفر نیز برای پیوستن به گروه داعش در لیبی طی هفته های آینده، اعلام آمادگی کرده اند. این افراد از مرزهای تونس، مصر و نیجریه وارد خاک لیبی می شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها