اسد : اردوغان به دنبال راضی کردن اربابانش است

اسد : اردوغان به دنبال راضی کردن اربابانش است
چهارشنبه 13 اسفند 1393 - 13:50

العالم - رئیس جمهوری سوریه گفت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با حمایت از گروههای تروریستی به دنبال راضی کردن اربابان خودش است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، بشار اسد در دیدار با هیات اعزامی احزاب مخالف ترکیه به دمشق تاکید کرد: روابط واقعی میان کشورها را مردم و نه دولتها تعیین می کنند زیرا برخی دولت ها سیاست های بسته و ویرانگری را انتخاب می کنند که به هیچ وجه به نفع مردم نیست.

وی تاکید کرد : اردوغان با حمایت از گروههای تندرویِ تکفیری و دیگران جهت راضی کردن اربابان خود و اجرای طرح های آنان چنین سیاستی در پیش گرفته است.

رئیس جمهوری سوریه همچنین گفت: مبارزه با تروریسم فقط از طریق مبارزه با تروریستها محقق نخواهد شد بلکه علاوه بر مبارزه با دیدگاههای متعصبانه و حامی تروریسم، مردم نیز باید با اعمال فشار بر دولتهای متبوع خود، آنها وادار کنند تا موضع خود را تغییر دهند و با دیگر کشورها برای رهایی از این آفت خطرناک همکاری کنند.

هیئت ترکیه ای متشکل از از احزاب مخالف ترک روز سه شنبه در سفر به دمشق از مخالفت خود با تروریسم در سوریه و سیاست کنونی دولت ترکیه در قبال آن کشور خبرداد و از کشورهای منطقه خواست تا برای از بین بردن تروریسم همکاری کنند.

بشار اسد اظهارات خود در دیدار با هیئت اعزامی احزاب مخالف ترکیه به دمشق را پس از آن بیان داشت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه در دیدار با سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان در شهر ریاض درخصوص ضرورت افزایش همکاری با گروه مخالفان خارج نشین نظام سوریه به منظور دستیابی به نتایج محسوس توافق کرد.

دولت سوریه بارها به افشای موضوع کمک های برخی کشورها از جمله قطر، ترکیه، عربستان، آمریکا و فرانسه از تروریست ها پرداخته و خواستار توقف آن شده است. 

سوریه همچنین برای همکاری با تلاش های بین المللی به منظورمبارزه با تروریسم آمادگی خود را اعلام کرده است.

روابط  دمشق و آنکارا پس از حوادث سوریه قطع شد زیرا سوریه ، ترکیه را از حامی گروههای مخالف نظام سوریه می داند.

مقام های سوری بارها از حمایت ترکیه از مخالفان مسلح نظام سوریه و ایجاد تسهیلات برای عبور افراد تروریست از خاک ترکیه پرده برداشته اند.

پربیننده ترین خبرها