پنج نشانه ابتلای اردوغان به خودبزرگ بینی

پنج نشانه ابتلای اردوغان به خودبزرگ بینی
چهارشنبه 13 اسفند 1393 - 18:19

رئیس جمهور ترکیه در وضعیت پیچیده و مبهمی اعم از سرخوشی قدرت تا تصور دستیابی به جایگاه سلطان مقدس به سر می برد، و تلاش می کند تا خودش را به عنوان "پدر ملت" ترکیه نشان دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع رسانه ای تأکید کردند "رجب طیب اردوغان" اظهاراتی دارد که باعث شده است تا مخالفانش از وی به عنوان "سلطان مبتلا به بیماری جنون خود بزرگ پنداری" یاد کنند.

سایت خری "شاشه نیوز" تأکید کرد؛ پنج رویداد،  نشان دهنده ابتلای اردوغان به این بیماری روانی است.
اولین موضع در زمان برگزاری جشن سالگرد برپایی جمهوری ترکیه بود که اردوغان، کاخ جدید ریاست جمهوری اش در آنکارا را که مساحت آن به 200 هزار متر می رسد، و هزینه ساخت آن به بیش از  600 میلیون دلار رسیده است، افتتاح کرد.
دومین مورد از نشانه های مذکور، اقدام "سلطان جدید" به ایجاد یک آزمایشگاه در "قصر سفید" برای آزمایش غذایش از بیم مسموم شدن بود. پزشک شخصی اردوغان در این باره گفت: اردوغان با تأسیس این آزمایشگاه از هر گونه خطری از نظر ابتلا به مسمومیت در امان خواهد. این اقدام نیز مشابه اقدامات سلاطین عثمانی می باشد.
سومین صحنه ای که نشان دهنده ابتلای رئیس جمهور ترکیه به جنون خود بزرگ انگاری است رژه رفتن سربازان با لباس های جنگی دوره عثمانی در مراسم استقبال از "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود؛ لباس هایی که سربازان به تن داشتند به دوره امپراتوری عثمانی بازمی گردد.
همچنین درباره تعاملات اردوغان با مخالفان باید گفت که این امر تغییر چندانی نکرده است. به طوری که نامبرده "دولت بهشلی" رئیس حزب جنبش ملی به عنوان دومین حزب بزرگ مخالف دولت را به علت انتقاد از رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ترکیه مورد توهین و بی احترامی قرار داد. بهشلی از "نجدت اوزل" رئیس ستاد مشترک ترکیه به علت عملیات نظامی برای انتقال پیکر "سلیمان شاه" در شمال سوریه و خارج کردن سربازان ترک از منطقه وجود این قبر انتقاد کرده بود.
اردوغان طی اظهاراتی موهن خطاب به بهشلی گفته بود: تو [کاملا حقیر و پست هستی و] حتی در سطح "ناخن چیده شده" رئیس ستاد مشترک نیستی.
آخرین اظهارنظر و موضع اردوغان که خود بزرگ بینی وی را آشکار می کند این گفته وی است که "سران کشورها نسبت به من حسادت می کنند. زیرا من درباره بسیاری از مسائل مهم، نظرم را به صراحت اعلام می کنم." وی همچنین در سفر به کوبا، کلمبیا و مکزیک ادعا کرد: شهروندان عادی مرا تأیید می کنند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها