مغرب؛ سومین صادر کنندۀ تروریست برای داعش

مغرب؛ سومین صادر کنندۀ تروریست برای داعش
پنج‌شنبه 14 اسفند 1393 - 09:17

یک گزارش اطلاعاتی نشان می‌دهد که کشور مغرب همچنان سومین مبدأ تروریست‌های گروه داعش به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک گزارش دستگاه اطلاعاتی هند فاش کرد: شمار اتباع مغربی که به طور رسمی در چارچوب گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق می جنگند، به 2700 نفر رسیده است.

دستگاه اطلاعاتی هند رفتار و تحرکات گروه تروریستی داعش برای جذب هندی های مسلمان ساکن کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را زیر نظر گرفت و در دریافت که شمار اتباع مغربی گروه داعش نسبت به آخرین گزارش صادر شده در این زمینه افزایش یافته است.

پایگاه خبری مغرس نوشت: آخرین گزارش درباره شمار اتباع مغربی گروه داعش را مرکز تحقیقاتی "بوی" انگلیس منتشر کرده و گفته بود که شمار آنها 1500 نفر برآورد می شود اما دستگاه اطلاعاتی هند دریافت که شمار اتباع مغربی گروه داعش به بیش از 2700 نفر افزایش یافته است.

براساس گزارش دستگاه اطلاعاتی هند، مغربی ها بعد از روس ها در رده سوم بیشترین شمار جنگجویان خارجی داعش هستند و سعودی ها نیز با 3000 نفر در صدر عناصر خارجی این گروه تروریستی قرار دارند.

مسئولان هندی پیشتر اعلام کردند که بین دستگاههای امنیتی هند و دستگاههای امنیتی مغرب، برای مقابله با تهدیدات گروه تروریستی داعش همکاری و هماهنگی امنیتی وجود دارد؛ به ویژه که حضور بیش از 600 هندی در میان داعشی ها مسجل شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها