هلاکت یکی از سرکرده های داعش در تکریت

هلاکت یکی از سرکرده های داعش در تکریت
پنج‌شنبه 14 اسفند 1393 - 17:15

صلاح الدین - (العالم) - سازمان اطلاعات ارتش عراق "ابو عائشه" از سرگردگان گروه تروریستی داعش که دارای تابعیت ترکیه ای است به همراه چند تروریست دیگر را در اطراف تکریت به هلاکت رساند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، ارتش و نیروهای داوطلب عراقی حمله گسترده ای را از روز یک شنبه در محور تکریت سامرا آغاز کرده اند که تا به امروز پیشرفت های چشمگیری داشته اند.

وزارت کشور عراق اعلام کرده که در این عملیات گسترده 79 روستا و ناحیه در صلاح الدین از دست تروریست های داعش آزاد شده است. 
نیروهای عراقی همچنین دو حوزه نفتی به نام های "علاس" و "عجیل" را در استان صلاح الدین آزاد کرده و به مجتمع ادارات دولتی در مرکز شهر "العجیل" نزدیک شده اند. 
نیروهای مزبور پس از آزاد سازی روستاهای "ام الرصاص"، "مرکزی" و اطراف "الدور" به سوی مرکز تکریت از سه محور در حال نزدیک شدن هستند و مناطق "العوینات"، "مکیشیفه"، "العوجه قدیم و جدید" را آزاد کردند.
بر اساس این گزارش نیروهای عراقی همچنین در تلاش برای آزادسازی منطقه "الزلایه" بوده و با پیشروی به سوی شرق، روستای "آل بوعلوان"، "بنات الحسنی" و "المراسمه" را آزاد کردند.  
"علی الزبیدی" از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی به خبرنگار العالم گفت: از اهالی تکریت درخواست کردیم تا شهر را ترک کنند تا بتوانیم وارد آن شویم؛ در تکریت چند هزار تروریست باقی مانده اند که شهر را در اختیار دارند و مردم این شهر به طور کامل شهر را ترک کرده اند و انشاءالله در ساعت های آتی اخبار خوبی درباره آزادی مناطق مختلف خواهید شنید.
تروریست های داعش منطقه مکیشیفه و العوینات را قبل از آزاد شدن توسط ارتش عراق منهدم کرده اند. 
یک منبع ارتش عراق نیز به العالم گفت، العوینات، مکیشیفه، الزلایه، العوجه قدیم و جدید را به طور کامل در اختیار داریم و روحیه نیروهای مردمی و ارتش عراق بسیار بالاست و بر اوضاع مسلط هستند.   

ارتش و نیروهای داوطلب عراقی به دستور نخست وزیر این کشور از روز یک شنبه حمله گسترده ای را در محورهای تکریت، فلوجه و سامرا آغاز کرده اند؛ ارتش عراق پس از آزادی این مناطق درصدد است تا شهر موصل را در شمال این کشور از دست تروریست های داعش خارج کند؛ شهر موصل از خرداد ماه امسال به تصرف تروریست های داعش درآمده است. 
MKH-5-06:34
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها