انهدام دكل مخابراتی داعش در صلاح الدين + فیلم

پنج‌شنبه 14 اسفند 1393 - 19:00

صلاح الدین - (العالم) - نيروهاي ارتش و داوطلب عراقي دكل مخابراتي گروه تروريستي داعش در منطقه العلم در استان صلاح الدين را كشف و منهدم كردند.

به گزارش خبرنگار العالم از پيشروي هاي ارتش و نيروهاي داوطلب عراقي به سمت مواضع گروه تروريستي داعش در استان صلاح الدين، ارتش، نيروهاي داوطلب مردمي و عشاير عراقی به آزادسازي مناطق جديد در اين استان ادامه مي دهند و عناصر گروهک تروریستی داعش را مجبور به فرار كرده اند.
بر اساس این گزارش، يگان هاي نظامي عراقی توانستند بزرگترين سامانه مخابراتي، شنود و جاسوسي عناصر گروه تروريستي داعش را در نزديك منطقه العلم كشف و منهدم كنند؛ گروهک تروریستی داعش از اين سامانه براي ارسال پارازيت روي فركانس تماس هاي نيروهاي امنيتي عراق و همچنين تماس با عناصر این گروهک و پيگيري تحركات آنها استفاده مي كردند.
فرماندهان نظامي عراق در گفت وگو با العالم گفتند كه كشف و انهدام اين سامانه مخابراتي گروه تروريستي داعش، باعث فلج شدن تحركات عناصر آن شده و اين عناصر هم اكنون در سردرگمي زيادي در منطقه درگیری به سر می برند.

يك منبع نظامي به خبرنگار العالم گفت: ما در روز چهارشنبه پس از کسب دستور از سه محور وارد عمل شده و ماموريت خود را انجام داديم و اين سامانه را كه حدود 125 كيلومتر را تحت پوشش قرار مي داد، كشف و منهدم كرديم؛ اين سامانه شامل يك دكل و خودروي حامل تجهيزات مخابراتی بود.
همزمان با اين عمليات، نيروهاي عراقی توانستند يك كارگاه پيشرفته بمب گذاري خودروها و ساخت بمب را در استان صلاح الدین كشف كنند.
محمود السعدي یکی از افسران پليس عراق به خبرنگار العالم گفت: اين كارگاه براي بمب گذاري خودروها بود به گونه اي كه خودروها را وارد اين كارگاه سرپوشيده مي كردند كه پرواز شناسايي هواپيماها نيز نتواند آنها را رصد كند.
وي افزود: اين عمليات با تلاش اطلاعاتي و عمليات برق آساي نيروهاي امنيتي صورت گرفت و تروريست ها نتوانستند مواد منفجره را از اين كارگاه منتقل كنند.
اين دستاوردهاي نيروهاي ارتش عراق باعث مي شود كه ساعت يكسره كردن نبردها در استان صلاح الدين و بيرون راندن عناصر تروريست از آن با آغاز مرحله دوم عمليات نزديكتر شود.

 ارتش و نیروهای داوطلب عراقی به دستور نخست وزیر این کشور از روز یک شنبه حمله گسترده ای را در محورهای تکریت، فلوجه و سامرا آغاز کرده اند؛ ارتش عراق پس از آزادی این مناطق درصدد است تا شهر موصل را در شمال این کشور از دست تروریست های داعش خارج کند؛ شهر موصل از خرداد ماه امسال به تصرف تروریست های داعش درآمده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها