اسد: عربستان، قطر و ترکیه از تروریسم حمایت میکنند

پنج‌شنبه 14 اسفند 1393 - 21:09

رئیس جمهور سوریه؛ غرب، عربستان، قطر و ترکیه را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار اسد" در گفتگویی تلویزیونی اظهار داشت، با وجود ائتلاف غرب و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ضد سوریه، این کشور همچنان پس از 4 سال در مقابل تروریستها موفق عمل کرده است.
بشار اسد خاطرنشان کرد، دلیل این امر حمایت مردم از نظام سوریه است.
رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: تنها راه حل سوریه سیاسی است ولی طرف مقابل گفتگو باید سوری باشد؛ نه مانند آنچه که در ژنو اتفاق افتاد و غرب، ترکیه، عربستان و قطر به عنوان طرف مقابل گفتگو تعیین شدند.

بشار اسد خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد و شورای امنیت وظیفه دارند که مشکلات دنیا را حل و از حاکمیت کشورهای مختلف حمایت کنند و مانع جنگ شوند؛ ولی آنها اکنون در انجام وظایف خود ناکام مانده اند.
رئیس جمهور سوریه در خصوص ادعای غربی ها و همپیمانان منطقه ای آنان در خصوص حمایت از "مخالفان میانه رو" گفت: موضوع مخالفان میانه رو توهم است؛ کسانی که در صحنه تروریسم سوریه حضور دارند یا داعشی هستند و یا النصره و یا برخی گروه های کوچکتر دیگر.
وی افزود: مسؤولان غربی اراده‌ای برای جنگ با تروریسم ندارند به دلیل آنکه آمریکایی‌ها اعلام کردند که تصمیم دارند 5 هزار جنگجوی دیگر را آموزش دهند و این اقدام به معنای حمایت دیگری از تروریستها است.
بشار اسد تأکید کرد: تاهنگامیکه مردم سوریه متحد هستند و از دولت و ارتش در جنگ با تروریسم حمایت می کنند، صحبت از پایان کار این کشور غیرممکن است.
وی ادامه داد: نهادهای دولتی سوریه همچنان فعال هستند و دولت همچنان در حال حمایت از مردم و پرداخت حقوق حتی در مناطق تحت کنترل تروریستها است و حتی واکسیناسیونهای لازم برای کودکان در آن مناطق انجام می شود.
بشار اسد گفت: نظام بین المللی در اجرای وظایف خود ناکام ماند، سازمان ملل در حمایت از شهروندان در در کشورهای مختلف از جمله سویه، لیبی، یمن و دیگر کشورها شکست خورد.

پربیننده ترین خبرها