اردوغان: عربستان برای آشتي ترکیه با مصر اصراری ندارد

اردوغان: عربستان برای آشتي ترکیه با مصر اصراری ندارد
پنج‌شنبه 14 اسفند 1393 - 22:21

العالم - رئيس جمهور تركيه گفت كه كشورش با عربستان درباره مصر اختلاف نظر دارد، اما اين امر در سطحي نيست كه بر روابط دوطرف تاثير بگذارد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، روزنامه "استار" نزديك به "رجب طيب اردوغان" نوشت: اردوغان در راه بازگشت از عربستان به خبرنگاران همراهش گفت كه در اين سفر توجه سران سعودي به اوضاع مصر را جلب كرده است.
وي گفت: مصر، عربستان و تركيه بيشترين اهميت را در منطقه دارند و عربستان بيشترين تاثير را بر مصر دارد و اگر مصر در راستاي تغيير اوضاع خود گام بردارد، اوضاع آن کشور متفاوت خواهد شد.
اردوغان اذعان داشت که هيچ پیامی از طرف عبدالفتاح السيسي رئيس جمهور مصر از طريق سلمان بن عبدالعزيز شاه سعودي دريافت نكرده است.
اردوغان خاطرنشان کرد: ما نياز به چنين چيزي در ارتباط با موضوع مصر نداريم؛ سعوديها حساسيت ما نسبت به موضوع را مي دانند و به طور قطع، سعوديها از ما مي خواهند كه با مصر آشتي كنيم اما آنها اصراري در اين زمينه به ما نمي كنند و روابط دوجانبه با عربستان بدون در نظر گرفتن موضوع مصر ارزيابي مي شود.

رییس جمهور مصر چند روز پیش در راس هیاتی به عربستان سفر و با پادشاه و دیگر مقامات این کشور درباره اوضاع سوریه گفت وگو کرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه؛ اخیرا در گفتگویی تلویزیونی غرب، عربستان، قطر و ترکیه را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.

پربیننده ترین خبرها