فرار سرکردگان داعش از موصل به رقه

فرار سرکردگان داعش از موصل به رقه
پنج‌شنبه 14 اسفند 1393 - 22:49

العالم - شمار زیادی از سرکردگان و عناصر گروهک تروریستی داعش به طور پنهانی، شهرهای "موصل"، "تکریت" و اطراف آن در شمال عراق را ترک کرده و به شهر "رقه" در شمال شرقی سوریه گریختند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرکردگان داعش همراه با خانواده های خود شبانه از موصل و تکریت به سمت رقه فرار کرده اند.
سایت خبری "رای الیوم" به نقل از منابع رسانه ای در شمال سوریه گزارش داد: اخبار فرار خانواده های سرکردگان داعش در شهر موصل پیچیده است.
این منابع پیشتر گفته بودند که شماری از سرکردگان داعش نیز از مناطق تحت سلطه داعش به ویژه مناطق حومه "حلب"، "حسکه" و روستاهای اطراف "عین العرب" همراه با خانواده هایشان به رقه منتقل شدند.
مناطق شرقی "تکریت" و "الانبار" در استان "صلاح الدین" در 48 ساعت گذشته شاهد پیشروی ارتش عراق و نیروهای مردمی در مواضع گروه تروریستی داعش بوده است.
همچنین شماری از منابع وابسته به گروه تروریستی النصره اعلام کردند که سرکردگان این گروه در سوریه، سرگرم بررسی جدا شدن از القاعده به منظور ایجاد تشکلی جدید هستند که البته کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از جمله قطر این مساله را در مقابل پرداخت مبلغ هنگفت به آنان تشویق می نمایند.
این منابع می افزایند: رؤسای اطلاعاتی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از جمله قطر در ماه های گذشته چند بار با "محمد الجولانی" سرکرده النصره ملاقات کردند تا وی را به خروج از القاعده و کسب حمایت به محض جدایی، تشویق کنند.
منابع نزدیک به النصره در سوریه گفتند که تشکل جدید شامل النصره، جیش المجاهدین و الانصار و یگان های کوچک خواهد بود که به زودی اعلام موجدیت می کند؛ اسم النصره نیز حذف خواهد شد؛ البته همه سرگردگان النصره موافق این موضوع نیستند و همین مساله باعث تعویق اعلام موجودیت تشکل جدید شده است.
النصره که شاخه گروه تروریستی القاعده در سوریه به شمار می آید، از مهمترین گروه های تروریستی فعال در سوریه است که تاکنون مسؤولیت انفجارهایی در شهر های دمشق، حلب و دیگر شهرهای سوریه را به عهده گرفته است که به کشته شدن شماری از سوری ها انجامیده است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها