انتقاد سوریه از نفاق سیاسی در شورای امنیت

انتقاد سوریه از نفاق سیاسی در شورای امنیت
شنبه 16 اسفند 1393 - 10:02

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، از وجود نفاق سیاسی در شورای امنیت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار جعفری" در بیانیه‌ای مطبوعاتی پس از مصوبه اخیر شورای امنیت برای محکوم کردن استفاده از گاز کلر به عنوان سلاح شیمیایی در سوریه گفت: کشورهای غربی از فعالیتهای تروریستها در سوریه حمایت می کنند.
وی تأکید کرد: در شورای امنیت نفاق سیاسی وجود دارد، و فعالیت کشورهای غربی حامی تروریستها با گفته هایشان همخوانی ندارد.

جعفری خاطرنشان کرد: کشورهای غربی و به ویژه آمریکا از انواع فشارها در شورای امنیت برای اتخاذ این تصمیم جدید استفاده کردند.
وی تأکید کرد: سیاسی سازی مسائل فنی به جامعه جهانی در نابود کردن سلاح کشتار جمعی کمکی نمی کند.
بشار جعفری گفت: گروه های تروریستی از گاز کلر استفاده کردند و سوریه همه مدارک لازم را درباره این موضوع ارائه کرد و خواستار اعزام کمیته حقیقت یاب برای افشای هویت عاملان این حملات شد، ولی دبیرکل سازمان ملل متحد در آن زمان و پس از مشورت با آمریکا، انگلیس و فرانسه از همکاری با دولت سوریه خودداری کرد و تصمیم گرفت هیأتی را اعزام کند که صلاحیت کشف عاملان آن حملات نداشتند.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: آنان در حال تکرار همان اشتباهات درباره استفاده از گاز کلر هستند، و به همین دلیل دوباره از دبیرکل می خواهیم برای کشف هویت عاملان استفاده از گاز کلر، اقدام کند.
جعفری یادآوری کرد که اروپایی ها از این گاز در اروپا و آمریکایی ها هم از آن در ویتنام استفاده کردند.
جعفری تأکید کرد که کمیته حقیقت یاب از اهداف خود منحرف شد و گزارشهایی حرفه ای و دقیق ارائه نکرد و با خودداری از همکاری با دولت سوریه تحقیقات خود را خارج از اراضی این کشور انجام داد و با شاهدانی ناشناخته و اجیر شده مصاحبه کرد و کشورهای غربی از این کمیته به عنوان ابزاری برای فشار استفاده کرده اند.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: کمیته سازمان ملل در 3 گزارش خود، در پاسخ به سؤالهای کشورهای عضو شورای اجرایی و هیأت سوری درخصوص روش کار و نحوه انتخاب شاهدان و بررسی نمونه ها و نقش سازمانهای بین المللی که با آنها همکاری کردند، ناکام ماند.

جعفری همچنین اظهار داشت: اکنون زمان آن فرا رسیده است غربی هایی که از سال 2011 خواستار برکناری بشار اسد هستند، اذعان کنند که تنها یک مخاطب اجتناب ناپذیر باقی مانده است.
این دیپلمات سوری با بیان این که رییس جمهور سوریه آماده همکاری با آمریکا و متحدانش در چارچوب مبارزه با تروریسم است، خاطرنشان کرد، ما خلأ قدرت در سوریه را نمی پذیریم زیرا ممکن است همچون لیبی، عراق و افغانستان، کشور را به هرج و مرج بکشاند.
نماینده سوریه در سازمان ملل متحد گفت:  بشار اسد رییس جمهوری قدرتمند است و می تواند به وعده هایش عمل کند. وی نهاد قدرتمندی همچون ارتش سوریه را اداره می کند و از چهار سال پیش در برابر فشارها مقاومت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نمایندگان اروپایی به دمشق آمده و خواستار همکاری مقامات سوریه در جنگ با تروریسم شده اند. اگر شما می خواهید که این همکاری ثمری داشته باشد، باید به سوریه بازگردید و سفارتخانه های خود را باز کنید.
بشار جعفری همچنین از راهبرد باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا مبنی بر آموزش و تجهیز عناصر مسلح تحت عنوان حمایت از "مخالفان میانه رو" به شدت انتقاد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها