تایمز: داعش همانند نازی ها محاکمه شود

تایمز: داعش همانند نازی ها محاکمه شود
شنبه 16 اسفند 1393 - 12:13

یک روزنامه انگلیسی گفتگو با عناصر داعش و یا بررسی مسائل روانشناختی دوران کودکی آنها را بی‌فایده دانست و خواستار تعقیب و مجازات عناصر این گروه تروریستی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "تایمز" روز شنبه در گزارشی نوشت: عملیات قتل، کشتار به شیوه های مختلف، آتش زدن از اقدامات روزانه داعش در استان رقه سوریه است که بیانگر چهره واقعی این گروه است.
به نوشته این روزنامه، پس از شکست داعش در جبهه های درگیری در سوریه و عراق، غرب باید عناصر این گروه را تحت تعقیب قرار دهد و آنها را دستگیر، محاکمه و زندانی کند، آن طور که جنایتکاران جنگی نازی پس از هفتاد سال مجازات شدند.
تایمز خاطرنشان کرد، برخورد جنگی با عناصر این گروه کافی نیست و نباید با عناصر متعصب و افراطی و انتحاری وارد گفتگو شد. بررسی شخصیت عناصر این گروه و تحلیلی مسائل مربوط به روانشناختی دوران کودکی آنها هیچ فایده ای ندارد بلکه باید با آنها بر اساس نظام عدالت قاطع برخورد کرد.
این روزنامه با بیان اینکه آمار موجود نشان می دهد که بیشتر مسلمانان جهان با شیوه‌های این گروه مخالفت می کنند، به دادگاه های جنایتکاران جنگی آلمان در نورنبرگ پس از جنگ جهانی دوم اشاره و تاکید کرد این اقدام برای یکپارچه سازی آلمان لازم و ضروری بود و با گروه داعش نیز باید به همین شیوه برخورد شود. عناصر این گروه باید بدانند که اگر از جنگ در رفتند و نجات یافتند در طول عمرشان تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها