واکنش نماینده عراقی به ادعاهای ضد ایرانی عربستان

واکنش نماینده عراقی به ادعاهای ضد ایرانی عربستان
شنبه 16 اسفند 1393 - 14:06

یکی از نمایندگان پارلمان عراق، اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان را مداخله جویانه توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خلف عبدالصمد" رئیس  فراکسیون الدعوه در مجلس نمایندگان عراق روز شنبه گفت: اظهارات سعود الفیصل درباره روابط ایران و عراق مداخله جویانه و بیانگر کینه و دشمنی ریاض با مردم عراق است.
عبدالصمد در بیانیه خود خاطرنشان کرد: مردم عراق پیروزی های بزرگی در مبارزه با گروه تروریستی داعش به دست آورده اند که این پیروزی ها باعث نگرانی دشمنان این کشور و تظاهر آنان به دلسوزی برای عراقی ها شده است.
سایت "سومریه نیوز" به نقل از بیانیه این نماینده عراقی نوشت: فراکسیون الدعوه و فراکسیون دولت قانون هر گونه مداخله خارجی در امور عراق را رد می کنند و اظهارات سعود الفیصل را نادرست می دانند.
رئیس  فراکسیون الدعوه اعلام کرد : امور عراق مربوط به مردم این کشور می شود و هیچ فرد و کشوری نباید در آن مداخله کند  .
عبدالصمد خاطرنشان کرد: سعود الفیصل حق ندارد که آمریکا را به مبارزه با داعش در عراق دعوت کند.
عبدالصمد تأکید کرد: اوضاع عراق در حال بهبود است و ارتش و داوطلبان مردمی معادلات را به هم زده اند و بخش های وسیعی از خاک کشور خود را از تصرف داعش خارج کرده اند که آزادسازی آمرلی و جرف الصخر مؤید این مدعاست و خبر موفقیت عملیات آزادسازی کامل تکریت به زودی اعلام خواهد شد.
سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان پنجشنبه گذشته در کنفرانس خبری مشترک با جان کری همتای آمریکایی خود ادعا کرده بود که ایران درپی سیطره بر عراق است و آمریکا و متحدانش باید با داعش در عراق مقابله کنند. 

پربیننده ترین خبرها