تدابیر گستردۀ سعودی‌ها برای امنیت دیپلمات‌های خود

تدابیر گستردۀ سعودی‌ها برای امنیت دیپلمات‌های خود
شنبه 16 اسفند 1393 - 18:08

العالم - مقامات سعودی که به تعبیر روزنامه ایندیپندنت این روزها "از سایه خود هم وحشت دارند"، تدابیر امنیتی گسترده‌ای برای حمایت از 119 هیأت دیپلماتیک خود در سراسر جهان اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه فرامنطقه ای "الحیات" نوشت: وزارت خارجه عربستان ضمن هشدار به دیپلمات های خود در کشورهای مختلف جهان، درخصوص هرگونه سهل انگاری امنیتی، تدابیر و مکانیزم های اجرایی خاصی برای حمایت از دیپلمات های خود، اتخاذ کرده است.

این روزنامه می افزاید: به این ترتیب کارشناسان امنیتی سعودی، طرح های حمایت از دیپلمات ها و هیات های دیپلماتیک خود را به ویژه در کشورهایی که آن را ناامن توصیف کرده اند، مورد بازنگری قرار خواهند داد.

به نوشته الحیات، وزارت خارجه عربستان طرح های امنیتی متعددی برای حمایت از سفارت و کنسولگری خود در عراق نیز تدوین کرده است.

"اسامه النقلی"، رئیس اداره اطلاع رسانی وزارت خارجه عربستان به روزنامه الحیات گفت: عربستان تلاش می‌کند تا از 119 هیات‌ دیپلماتیک خود در کشورهای جهان در سخت‌ترین شرایط حفاظت کند و امنیت را برای آن‌ها برقرار سازد؛ این هیات‌ها تاکنون توانسته‌اند با خطرات و چالش‌های امنیتی در بسیاری از کشورها مقابله کنند.

وی درباره سهل انگاری در زمنیه اوضاع امنیتی هشدار داد و گفت: وزارت خارجه همواره بر اهمیت پایبندی به تدابیر امنیتی و حفاظت ویژه از دیپلمات ها بویژه در کشورهایی که از تنش‌های امنیتی و بحران‌های سیاسی رنج می‌برند، تاکید کرده است.

النقلی تصریح کرد: وزارت خارجه عربستان تدابیر امنیتی کاملی با راهبرد‌ها و ابزارهای اجرایی مختلف و از طریق برنامه‌های امنیتی برای حفاظت از هیات‌های دیپلماتیک خود ایجاد کرده است و در صورتی که اوضاع در کشوری وخیم شود به گونه ای که دیپلمات ها و هیات های دیپلماتیک در معرض خطر جدی قرار گیرند، مقر هیات‌ها تا زمان بهبود اوضاع بسته می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها