"سردار سلیمانی؛ فرمانده عملیات آزادسازی تکریت"

شنبه 16 اسفند 1393 - 22:02

یک مسئول کردستان عراق گفت: عملیات آزاد سازی شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین از دست تروریست های داعش، با نظارت مستقیم سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران انجام می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مصطفی جورش، مسئول نیروهای پیشمرگه در حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در این باره گفت: فرماندهان پیشمرگه چندین نشست با سردار سلیمانی برگزار کرده اند و ایشان در آزادسازی شهر مخمور و مناطق اطراف آن نقش بزرگی داشته اند.

وی افزود: با توجه به تجربیاتم بر این باورم که در صورت موفقیت سردار سلیمانی در بازپس گیری شهر تکریت و استان الانبار، عملیات آزادسازی موصل نیز تحت فرماندهی ایشان و با همکاری نیروهای تحت فرمانش و نیروهای مردمی انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره مشارکت نیروهای پیشمرگه در عملیات آزادسازی موصل گفت: نیروهای پیشمرگه در جریان جنگ علیه گروهک تروریستی داعش هزار شهید و پنج هزار زخمی داده اند، با این وجود ارتش عراق، در جریان حمله داعش، هیچ گونه کمکی به منطقه کردستان ارائه نکرد.

وی تصریح کرد: با این وجود هر گونه تصمیم درباره شرکت نیروهای پیشمرگه در عملیات آزادسازی موصل، نیازمند تصمیم گیری سیاسی [مقامات منطقه کردستان در این باره] است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها