اعدام یکی از هواداران مرسی در مصر

اعدام یکی از هواداران مرسی در مصر
يکشنبه 17 اسفند 1393 - 08:31

وزارت کشور مصر از اعدام یکی از هواداران گروه اخوان المسلمین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور مصر نام این فرد را "محمود رمضان" اعلام و تأکید کرد که اتهام وی همدستی با چند تن دیگر در پرتاب افرادی از بالای ساختمانی در شهر اسکندریه است.
پس از برکناری مرسی در 3 ژوئیه 2013 از ریاست جمهوری و بازداشت گسترده اعضا و هوادارن و سران ارشد اخوان المسلمین، این نخستین بار است که یکی از هواداران این گروه اعدام می شود.
رسانه های محلی مصری در آن زمان فیلمی را از درگیریهای خشونتبار هواداران و مخالفان مرسی در شهر اسکندریه در 5 ژوئیه 2013 منتشر کردند. در آن فیلم فردی که پرچم القاعده داشت، برخی اشیاء را از بالای ساختمانی در این شهر به پایین پرتاب می کرد. دادستانی مصر اعلام کرد که آن فرد همان "محمود رمضان" است. دادستانی تأکید کرد که وی کودکی را از بالای ساختمان به پایین پرتاب کرد، و به قتل رساند.
با این حال، فعالان مصری فیلم منتشر شده را ساختگی و مونتاژ شده دانستند و درباره دلیل حضور یک کودک در آن درگیریها ابراز تردید کردند. برخی فعالان هم فیلمی را منتشر کردند که در آن یک فرد بزرگسال از بالای ساختمانی به پایین پرتاب می شود ولی در آن فیلم محمود رمضان پایین ساختمان ایستاده بود.
پس از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری و بازداشت وی، درگیریهای خشونتباری در مناطق مختلف این کشور روی داد.
شمار قابل توجهی از اعضا و هواداران و سران اخوان المسلمین مصر از سوی دادگاه‌های این کشور به اعدام و یا تحمل زندانهای طولانی مدت محکوم شده‌اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها