فدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری فاش کرد؛

برده داری نوین قطر و "توطئه سکوت" برخی کشورها

برده داری نوین قطر و
يکشنبه 17 اسفند 1393 - 12:54

فدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، ایرلند و برخی دولتهای دیگر را به دست داشتن در" توطئه سکوت " درخصوص تخلفات صورت گرفته در فعالیتهای قطر برای میزبانی مسابقات جام جهانی 2022 متهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " شاران بورو" دبیرکل اتحادیه بین المللی سندیکاهای کارگری، با رد ادعای قطر مبنی بر بهبود وضعیت صدها هزار کارگر خارجی دراین کشور، اعلام کرد که هیچ چیز درخصوص وضعیت کارگران خارجی در کشور قطر – ثروتمندترین کشور دنیا – تغییر نکرده است.

بورو تاکید کرد که طبق پیش بینی های فدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری تا قبل از شروع مسابقات جام جهانی در سال 2022 ، چهار هزار کارگر خارجی در قطر جان خود را از دست خواهند داد.

بورو در اظهاراتی که روزنامه آیریش تایمز چاپ ایرلند آنرا منتشر کرد، گفت: تعداد کارگرانی که در اثر حادثه در سال گذشته در قطر جان خود را از دست دادند، افزایش یافته است و مردم با مرگ کارگران به گونه ای تعامل می کنند که گویی مرگ آنان اتفاقی بوده است، اما واقعیت این است که به علت شرایط بد کاری برای کارگران بوده است و آمارهای مرگ توسط دو سفارتخانه که کارگرانی با تابعیت آنان در قطر فوت کرده اند، ارایه شده است.

قطر از پنج سال پیش برای توسعه طرح های زیرساختی که حداکثر تا 10 سال به طول می انجامد و هزینه ای حدود 150 میلیارد دلار دربردارد، تلاش می کند و طبق پیش بینی ها، این طرح ها در سال 2020 یعنی به فاصله زمانی کافی قبل از شروع مسابقات جام جهانی به پایان می رسد.

بر اساس آمارها، حدود 85 درصد از جمعیت قطر که دو میلیون و 200 هزار نفر تخمین زده می شود، خارجی هستند و دو سوم آنان را کارگرانی از کشورهایی مانند هند، نپال، اندونزی و برخی از کشورهای آفریقایی تشکیل می دهند.

درحالی که توجه جهانیان به کارگرانی است که در طرح های زیرساختی مربوط به مسابقات جام جهانی فعالیت می کنند، بورو تصریح کرد که شکنجه در بازار کار محلی در قطر ادامه دارد و این مساله در واقع به فرار زنان کارگر خارجی از محل های کار خود منجر شده است چرا که این کارگران زن در معرض کتک خوردن، آتش زدن و در برخی مواقع تجاوز قرار گرفته اند.

بورو افزود که هنوز برای مسوولان قطری فرصت هست تا قانون کفالت را لغو کنند و آزادی تشکیل جمعیت ها و اجازه فعالیت شرکت های بزرگ به کارگیری را بدهند و حداقل حقوق معقول را برای کارگران قائل شوند و به کارگران اجازه دهند تا نظرات خود را بیان کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها