جزئیات فرار وزیر دفاع پیشین یمن از زبان خودش

جزئیات فرار وزیر دفاع پیشین یمن از زبان خودش
يکشنبه 17 اسفند 1393 - 18:38

العالم ـ وزیر دفاع یمن جزئیات خروجش از صنعا (پایتخت) و رسیدن به منزل خود در منطقه الصبیحه را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشکر محمود الصبیحی در نخستین گفتگویش با روزنامه "عدن الغد" گفت که ظهر شنبه با هماهنگی با شیوخ و اعیان استان مارب از صنعا خارج شده است.

وی تاکید کرد که راه صنعا ـ مارب را در پیش گرفته و عصر روز شنبه وارد استان مارب شده درآن هنگام شماری از نیروهای محافظ وی فورا به حرکت در آمده اند...بخشی از آنها به سمت جاده صنعا ـ الحدیده رفته و بخشی دیگر عازم صنعا ـ ذمار شدند تا به جنبش انصار الله این گونه وانمود کنند که وزیر دفاع به همراه یکی از این دو گروه است.

الصبیحی افزود که خودروی خود را با خودروی دیگری تعویض کرده تا عازم منطقه عین نزدیک بیحان در استان شبوه شود. در آنجا نیز دسته ای از عناصر مسلح از مردم استانهای جنوبی در انتظار وی بودند.

وزیر دفاع پیشین یمن خاطرنشان کرد که همراه با این افراد مسلح در یک منطقه کوهستانی و صحرایی میان البیضا و شبوه به حرکت درآمده و به اطراف مناطق البیضا رسیده است.. سپس در منطقه یافع نزد برخی شیوخ آن به مدت یک ساعت توقف کرده است.

وی توضیح داد که پس از آن حرکت از یافع به سمت منطقه الملاح و عبور از راه های فرعی، به منطقه العند و سپس به منزلش در منطقه راس العاره رسیده است.

برخی از نیروهای محافظ وی توسط نیروهای انصارالله در نزدیکی منطقه نقیل یسلح دستگیر شدند و بخش دیگری از نیروها نیز در منطقه الخوخه در استان الحدیده پس از درگیری های مسلحانه که منجر به زخمی شدن یکی از محافظان به نام جابر حنش شد، بازداشت شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها