نیروهای عراقی، مناطقِ "پلیس ندیده" را آزاد کردند

نیروهای عراقی، مناطقِ
يکشنبه 17 اسفند 1393 - 23:02

نیروهای عراقی در پیشروی های خود در شرق تکریت، اماکنی را از چنگ داعش آزاد کردند که از سال 2003 تاکنون پای پلیس به آن جا نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جبار المعموری" از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی، اعلام کرد: نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای پلیس فدرال و داوطلبان عشایر، 20 کیلومتر در محور تقاطع الزرگه به سمت منطقه العَلَم در تکریت پیشروی کردند.

پایگاه خبری السومریه به نقل از المعموری نوشت: در جریان پیشروی، در تقاطع الزرگه – تل الساده واقع در شمال شرقی تکریت، اماکنی را آزاد کردیم که از سال 2003 تاکنون، پای هیچ پلیسی به آن نرسیده است. پایگاه های موجود در این منطقه، پیش از این، در دست القاعده بود و پس از آن به دست داعش افتاده بود.

پیش از این، "کریم النوری" سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی، صبح امروز اعلام کرده بود که عملیات آزادسازی استان صلاح الدین، به نفع نیروهای عراقی یکسره شد. و خاطر نشان کرد که به زودی آزادی کامل این استان، اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر، یک منبع آگاه از در استانداری صلاح الدین خبر داد که نیروهای عراقی، 30 خانواده را نجات دادند و آن ها را از منطقه الدور در تکریت به مناطق امن در مرکز سامرا منتقل کردند. سازمان تروریستی داعش از این خانواده ها به عنوان سپر انسانی در برابر نیروهای عراقی استفاده می کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: نیروهای عراقی با حمله به منطقه الدور، عناصر داعش را چنان غافلگیر کردند که آن ها ناچار شدند پا به فرار گذاشته و خانواده ها را رها کنند.
نیروهای عراقی و نیروهای داوطلب مردمی و عشایر، دو روز پیش، منطقه الدور را به طور کامل آزاد کردند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها