عملیات پیشمرگه علیه داعش در اطراف موصل + فیلم

دوشنبه 18 اسفند 1393 - 15:14

خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از اطراف موصل گزارش داد، نیروهای پیشمرگه حملات شدیدی علیه پایگاههای داعش در منطقه نوران در شمال شرقی شهر موصل انجام دادند.

"علی الشبکی" خبرنگار العالم در گزارشی از این مناطق، گفت: سفر به منطقه "نوران" آسان و خالی از خطر نیست؛ زیرا افراد مسلح داعش هر از گاهی به این مناطق حمله می کنند. این منطقه حدود 15 کیلومتر با مرکز شهر موصل فاصله دارد و از مناطق راهبردی برای ورود نیروهای امنیتی به شهر موصل به شمار می رود.

سرهنگ "صالح احمد" مسؤول اطلاع رسانی نیروهای پیشمرگه در محور نوران به خبرنگار العالم گفت: محور نوران به علت نزدیک بودن به شهر موصل و همچنین نزدیک بودن به اردوگاههای الشلالات، از نظر راهبردی اهمیت دارد. علاوه بر این، این منطقه مرتفع است و از طریق آن می توانیم تحرکات عناصر داعش را زیر نظر بگیریم و آن ها را هنگام حمله به واحدهایمان هدف قرار دهیم.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: محور نوران و همه مناطق اطراف آن به طور کامل امن است اما درگیری هایی بین نیروهای پیشمرگه و عناصر داعش با سلاح های سبک، سنگین و نیمه سنگین رخ می دهد؛ ولی نیروهای عراقی برای اجرای عملیات به منظور آزادسازی دیگر مناطق از دست داعش روحیه بالایی دارند.

"جعفر ابراهیم" نایب رئیس پارلمان کردستان عراق در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: عملکرد نیروهای پیشمرگه بسیار خوب است و از ابتدا توانسته اند حملات تروریست ها به ویژه حملات داعشی ها را مهار کنند.
یکی از نیروهای پیشمرگه به خبرنگار العالم گفت: روحیه ما بسیار بالا است و داعش رو به فروپاشی و نابودی است و تنها روش عناصر این گروه استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و انتحاری است؛ اما ما در هر لحظه برای مقابله با آن ها آماده ایم.

به گفته منابع موثق، گروه تروریستی داعش با نگرانی زیاد خبرهایی از نزدیک بودن اجرای عملیات آزادسازی این استان دریافت کرده و همزمان با این اوضاع، گروههای مسلح در این شهر روند هدف قرار دادن عناصر داعش را افزایش داده اند که باعث شده است این گروه اردوگاهها و مقرهای خود را منفجر کند تا زمینه فرار از این شهر فراهم شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها