ادامه درگیری ها میان گروه های تروریستی در ریف دمشق+ویدئو

دوشنبه 18 اسفند 1393 - 19:00

دمشق، العالم ـ درگیریها میان گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره در شهرهای بیت سحم و ببیلا در ریف جنوبی دمشق همچنان ادامه دارد و این در حالی است که اهالی این مناطق برای خروج تروریست ها و اجرای آشتی ملی با نظارت دولت سوریه، در این مناطق تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درگیریها در منطقه بیت سحم میان گروهک تروریستی النصره (شاخه القاعده در شام) که از حمایت رژیم قطر برخوردار است با دیگر گروه های تروریستی در حال جنگ با حکومت سوریه از جمله ارتش موسوم به آزاد، ادامه دارد.

اوضاع میدانی که در بیت سحم در ریف جنوبی دمشق به مرحله انفجار رسید، منطقه ببیلا را که شاهد مصالحه با دولت سوریه بود، نیز با خود به میدان جنگ کشانید.

ثائر ابراهیم نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوریه در گفت وگو با شبکه خبری العالم در این زمینه گفت: به نظر می رسد که برخی می خواهند گروهک النصره شکل جدیدی از گروههای مخالف باصطلاح میانه رو مسلح در سوریه باشد که آمریکا در آرزوی ترویج چنین شکلی از گروههای تروریستی در سوریه است؛ این امر موجب شده تا النصره برای خروج از این مناطق امتناع ورزد و مناطقی که پیشتر پایگاه های مردمی این گروهک بودند، هم اکنون به دشمنان این گروهک تروریستی تبدیل شده اند.

با پایان گرفتن مهلتی که اهالی دو منطقه بیت سحم و ببیلا برای خروج کامل گروه النصره از این مناطق تعیین کرده بودند، اعتراض های اهالی منطقه در محکوم کردن اقدام های این گروهک تروریستی بالا گرفته و همزمان با آن نیز تظاهراتی برای خروج عناصر النصره و فعال سازی مصالحه با دولت سوریه برگزار شد که این امر سبب شد تا عناصر النصره به سمت تظاهرات کنندگان تیراندازی کنند.

"وائل امام" نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوری نیز در این زمینه گفت: این گروه های تروریستی تحت هیچ شرایطی، وضعیت شهروندان سوری و اوضاع نابسامان ساکنان ببیلا و بیت سحم را در نظر نمی گیرند، اوضاع غیرانسانی که گروههای تروریستی، بر مردم این مناطق تحمیل کردند.

درگیری ها میان گروههای تروریستی در محورهای ریف جنوبی دمشق سبب شده تا بسیاری از عناصر این گروه ها تسلیم دولت سوریه شوند و سلاح های خود را به دولت تقدیم کنند تا وضعیت آنها مشخص شود.

اما این عملیات، ارتش سوریه را از ادامه عملیات نظامی خود در محورهای مختلفی از ریف دمشق و بویژه در جنوب غوطه الشرقی بازنداشت.
tt- 8-22:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها