اتحادیه عرب:

تخریب آثار باستانی عراق برنامه ریزی شده است

تخریب آثار باستانی عراق برنامه ریزی شده است
دوشنبه 18 اسفند 1393 - 20:11

العالم - اتحادیه عرب تخریب آثار باستانی عراق را اقدامی برنامه ریزی شده توصیف کرد و خواهان تشکیل نیروی نظامی عربی مشترک برای مقابله با تروریسم شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نبیل العربی" دبیرکل اتحادیه عرب با بیان این که آثار باستانی عراق در معرض عملیات تخریبی فراگیر و برنامه ریزی شده قرار گرفته، از ضرورت تشکیل نیروی نظامی مشترک عربی برای مقابله با تروریسمی که جهان عرب را درنوردیده، سخن به میان آورد.

السومریه نیوز نوشت: نبیل العربی در سخنانی در نشست وزرای خارجه عرب، با اشاره به ضرورت تشکیل نیروی نظامی- امنیتی مشترک-عربی چند ماموریتی، تصریح کرد: این نیرو باید ماموریت هایی چون واکنش سریع در مقابله با تروریسم و فعالیت گروه های تروریستی، کمک به روند حفظ صلح، تامین امنیت عملیات امداد رسانی و کمک های انسانی، حمایت از شهروندان و همکاری در امور مرتبط با حفظ امنیت و تبادل اطلاعات بین کشورهای عربی داشته باشد.

العربی با بیان این که زمان تبلور عملی موضع منسجم عربی در برابر چالش های کنونی فرا رسیده، تصریح کرد: باید در عمل گام هایی برداریم تا بتوانیم بحران ها و مسائل سرنوشت ساز کنونی و آینده امت عرب را مدیریت کنیم.

وی گفت: امنیت ملی عربی در معرض خطرهای روز افزون قرار گرفته و پیامدهای آن متوجه همه کشورهای منطقه خواهد شد.

چند روز پیش عناصر گروهک تروریستی داعش با حمله به آثار باستانی شهر نمرود در شمال عراق با ادعای این که این آثار بت هستند، تمامی آنها را تخریب کردند؛ این اقدام تروریست های داعش موجب اعتراض بسیاری از سازمان ها و شخصیت های بین المللی و اسلامی شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها