حماس به صهیونیست ها پیشنهاد آتش بس نداده است

حماس به صهیونیست ها پیشنهاد آتش بس نداده است
دوشنبه 18 اسفند 1393 - 22:50

العالم ـ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گزارش یک سایت خبری اسراییلی درباره ارائه پیشنهادی به رژیم صهیونیستی مبنی بر موافقت با آتش بس 5 ساله در مقابل رفع محاصره نوار غزه را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سامی ابوزهری" سخنگوی رسمی جنبش حماس در بیانیه ای که عصر امروز (دوشنبه) منتشر شد، تاکید کرد که برخی طرف های بین المللی (که نام آنها را ذکر نکرد) پیشنهادی درباره توافق آتش بس با رژیم صهیونیستی به مدت 5 سال در مقابل رفع محاصره غزه، به حماس ارائه دادند.

بنا به اعلام خبرگزاری "اناضول" ابوزهری افزود: "جنبش حماس پاسخی به این مساله نداد زیرا این امر باید طی یک بحث و بررسی و توافق ملی، مورد حل و فصل قرار گیرد".

در 26 آگوست سال گذشته پس از تجاوزگری 51 روزه رژیم صهیونیستی به غزه، مقام های رژیم اشغالگر قدس و گروههای فلسطینی در نوار غزه با نظارت مصر به یک آتش بس طولانی مدت دست یافتند؛ از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم فلسطین و رژیم صهیونیستی طی یک ماه پس از شروع آتش بس، از جمله بندهای این آتش بس بود.

از سرگیری مذاکرات به طور رسمی اعلام نشد در حالی که برخی منابع در ماههای گذشته از دیدارهای یک هیات رسمی مصری در کرانه باختری و مقام های رژیم صهیونیستی برای تاکید بر پایبندی به این آتش بس که هر از گاهی نقض می شود، خبر دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها