صف طولانی اروپایی ها برای پیوستن به داعش

صف طولانی اروپایی ها برای پیوستن به داعش
سه شنبه 19 اسفند 1393 - 09:25

العالم - نخست وزیر فرانسه گفت، حدود 10 هزار اروپایی تا پایان سال 2015 میلادی به گروه های تروریستی در سوریه و عراق ملحق می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " مانوئل فالس " در گفت و گو با خبرنگاران افزود، سه هزار اروپایی در زمان حاضر در سوریه و عراق هستند که رقم مزبور قبل از تابستان به 5 هزار نفر و در نهایت تا پایان سال 2015 به 10 هزار نفر خواهد رسید.  

روزنامه "ساندی تلگراف" انگلستان نیز در خبری نوشت، حدود 320 نفر از هفتصد شخصی که سازمان اطلاعات انگلستان آنان را تروریست های خطرناک می داند و مدتی به مناطق تحت سلطه داعش رفتند، به انگلستان بازگشته اند.    

هزار و 400 نفر که عمدتا جوان هستند نیز از فرانسه ، یا به سوریه و عراق رفته اند، یا از این دو کشور بازگشته اند و یا قصد رفتن به این دو کشور را دارند.

فالس با اشاره به اینکه حدود 90 فرانسوی در عراق و سوریه کشته شده اند، گفت، بازگشت تروریست ها به فرانسه یا انجام اقدام های خشن توسط جوانان اروپایی در اراضی ما باعث افزایش تهدید در فرانسه،  اروپا و گشورهای دیگر می شود.

ساندی تلگراف افزود، افزایش رقم تروریست های بازگشته، وزارت کشور انگلستان را به تدوین سند تدابیر مبارزه با افراط گرایی در این کشور سوق داد که دشواری اعطای شناسنامه به اشخاص، اطمینان نسبت به تعهد اشخاص به قوانین انگلستان و لزوم فراگیری زبان این کشور از مهمترین این تدابیر می باشد.  

البته سخنگوی وزارت کشور انگلستان درباره خبر منتشره به سوال خبرگزاری فرانسه پاسخ نداد.

"ساندی تلگراف" نوشت، سند مزبور قبل از انحلال مجلس در 30 مارس برای آمادگی به منظور برگزاری انتخابات مجلس در 7 مه 2015 منتشر می شود.

قانون جدید مبارزه با تروریسم مصوب 12 فوریه 2015 درباره اعطای مسئولیت های جدید به مقام های محلی، مدارس و دانشگاه ها به منظور جلوگیری از افراط گرایی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها