اوباما در باره نامه جمهوری خواهان به ایران چه گفت؟

اوباما در باره نامه جمهوری خواهان به ایران چه گفت؟
سه شنبه 19 اسفند 1393 - 12:40

العالم - رئیس جمهوری آمریکا نامه جمهوری خواهان به ایران در باره فعالیت های هسته ای را خنده دار توصیف کرد و آن را حرکتی نامتعارف خواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، باراک اوباما در واکنش به نامه ٤٧ سناتور امریکایی به رهبران ایران تاکید کرد تلاش امریکا بر بررسی احتمال حصول توافق با ایران متمرکز شده است.

وی چنین اقدامی را "ائتلاف نامتعارف" جمهوری خواهان و "تندروهای ایران" نامید و از آن انتقاد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد : خنده دار است که سناتورهای جمهوری خواه به مقام های ایرانی در مورد توافق هسته ای احتمالی با ایالات متحده هشدار می دهند.

اوباما تاكيد كرد تلاش های امريكا بر روی بررسی احتمال حصول توافق با ايران متمركز خواهد بود.

درهمین حال جاش ارنست سخنگوی كاخ سفيد هم واكنش تندی نسبت به نامه غير متدوال سناتورها نشان داد و ضمن ابراز شگفتي از آنچه او همراهي و همدستي جمهوري خواهان با تندروهاي ايران دانست، سناتورها را به چوب لاي چرخ مذاكرات گذاشتن متهم كرد.

سخنگوی کاخ سفید، در اشاره ای تلویحی به سابقه پافشاری جمهوری خواهان بر حمله نظامی به عراق در سال ۲۰۰۳، گفت که مخالفان مذاکرات هسته ای در سنا دارای "سوابق طولانی و آلوده" در ترجیح راه حل های نظامی به روش های دیپلماتیک هستند.

یک گروه 47 نفری از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا در یک نامه سرگشاده به رهبران ایران هشدار دادند که هرگونه توافق هسته‌ای که با دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به امضا درآید بعد از پایان دوران ریاست‌جمهوری اوباما معتبر نیست و ادامه نخواهد داشت.

این نامه سرگشاده که توسط «تام کاتن» سازماندهی شده بود و به امضای رهبر حزب جمهوری‌خواه سنا و همچنین «مارکو روبیو» از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری 2016، «تد کروز» و «رند پائول» درآمده بود، با هدف منصرف کردن دولت ایران از امضای توافق هسته‌ای و همچنین اعمال فشار به کاخ سفید برای دادن اختیار به کنگره برای نظارت بر توافق هسته‌ای با ایران نوشته شده بود. 

پربیننده ترین خبرها