داعش از قربانگاه دانشجویان عراقی بیرون رانده شد

داعش از قربانگاه دانشجویان عراقی بیرون رانده شد
سه شنبه 19 اسفند 1393 - 13:43

العالم - قربانگاه دانشجویان دانشکده نظامی عراق در استان صلاح الدین از وجود نیروهای تروریستی داعش پاکسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، منطقه البوعجیل مهمترین موضع داعش در استان صلاح الدین به شمار می آمد و این گروه تروریستی صدها دانشجوی دانشکده نظامی را که از پایگاه هوائی اسپایکر ربوده بود ، در این منطقه اعدام کرد.

به دنبال آزاد سازی این منطقه توسط ارتش عراق و نیروهای مردمی ، جشن پیروزی در البوعجیل برگزار شد.

این منطقه اکنون تحت کنترل ارتش و داوطلبان است و ارتش  پس از کشته شدن ده ها داعشی و فرار بقیه تروریست ها به شهر تکریت و دیگر مناطق ، نیروهای بسیاری را در این منطقه مستقر کرده است.

درجریان عملیات آزادسازی البوعجیل درگیری های سنگینی روی داد که خرابی های بسیاری به دنبال داشت و داعش برای جلوگیری از پیشروی ارتش اقدام به بمب گذاری منازل و خودروها می کرد که این منازل و خودروها گاه منفجر می شوند.

دبیر کل جنبش اهل حق عراق در مصاحبه با العالم گفت : منطقه البوعجیل با وحدت و همکاری فداکارانه آزاد و به ساکنان اصلی آن تحویل داده خواهد شد و دشمنان هرگز نخواهند توانست اختلاف و تفرقه ای بین مردم ایجاد کنند زیرا هیچ فتنه مذهبی و قومی در عراق به نتیجه نمی رسد.

شیخ قیس الخزعلی  افزود: دیگر مناطق استان صلاح الدین نیز آزاد خواهد شد و دشمنان خواهند فهمید که مردم عراق با اتکای به توانائی های خود همه استان های اشغالی کشورشان را از داعش پاکسازی خواهند کرد.

ارتش با کمک مردم قبلاً شهر الدور را آزاد کرده بود و هم اکنون شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین را از سه جهت محاصره کرده است.

فالح حسن الخزعلی دبیر کل گردان های سید الشهداء (ع) در مصاحبه با العالم گفت : البوعجیل منطقه ای استژایک بود زیرا داعش از این منطقه برای حمله به شهر مقدس سامراء و دیگر مناطق استفاده می کرد .

یکی از نیروهای مردمی نیز گفت : پس از آزادسازی البوعجیل ؛ تکریت نیز امروز در تیررس ارتش و داوطلبان قرار گرفته است .

تروریست های داعش خرداد ماه امسال پس از به دست گرفتن کنترل مناطقی از عراق و در پی تصرف یک پایگاه نظامی در شمال بغداد، نزدیک به 800 سرباز و دانشجوی مستقر در اردوگاه اسپایکر در نزیکی شهر تکریت را بوده و بلافاصله آنان را اعدام کردند.

تروریست‌های داعش همچنین در همان ماه صدها زندانی را از زندانی در موصل خارج کردند. آنها به این زندانیان دستور دادند زانو بزنند و بعد به سوی آنان تیراندازی کردند که به کشته شدن ۶۷۰ نفر در محل منجر شد.

سازمان عفو بین‌الملل تروریست‌های داعش را به علت ارتکاب "جنایات جنگی از جمله کشتارهای گروهی، سر بریدن، به صلیب کشیدن و آدم ربایی" به شدت محکوم کرده است.

تروریست‌های داعش در پیشروی‌های خود در عراق جنایات شنیعی مرتکب شده و به تمامی مردم این کشور از جمله شیعیان، اهل تسنن، کردها، مسیحیان و کردهای ایزدی خسارات مالی و جانی وارد کرده اند.

پربیننده ترین خبرها