هشدار رهبر انصارالله درباره گسترش داعش در یمن

هشدار رهبر انصارالله درباره گسترش داعش در یمن
سه شنبه 19 اسفند 1393 - 21:28

رهبر جنبش انصارالله درباره حمایت برخی طرفهای داخلی و بین المللی برای گسترش فعالیت گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش در این کشور، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سید عبدالملک الحوثی" شامگاه سه شنبه در سخنانی به مناسبت "روز شهید" گفت: دستهای جنایتکار که برای خدمت به منافع اسرائیل و غرب به وجود آمده، ضد کشور ما به حرکت درآمده‌اند.
وی سالگرد روز شهید را بیانگر مظلومیت مردم یمن دانست و افزود: مردم یمن به صورت گسترده از برنامه‌ای که منادی عدالت و استقلال است، حمایت می‌کنند.
الحوثی هشدار داد: جریان تکفیری به هدف توطئه علیه یمن و کل منطقه ایجاد شده است؛ یمن امروز هدف قرار گرفته است و دشمنان با فرستادن تکفیری‌ها از آنها حمایت تسلیحاتی کرده و ابزار قدرت و سلطه را در اختیار آنان قرار دادند.
الحوثی اظهار داشت: به گروه‌های یمنی که به خارج تکیه کرده‌اند می‌گوییم که محاسباتشان اشتباه است و روی بازنده‌ها و شکست خوردگان حساب بازکرده‌اند، و باید با مردم یمن باشند.
الحوثی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در یمن، خاطرنشان کرد: برخی قدرتهای بین المللی و منطقه‌ای به دنبال تحمیل اوضاع دلخواهشان بر یمن و ادامه آن هستند.
رهبر جنبش انصارالله اظهار داشت: از سطح جرم و جنایتکاری بعضی گروه‌های سیاسی و کوتاهی بعضی دیگر در نادیده گرفتن خطرات در یمن آگاه هستیم.
الحوثی تأکید کرد: چرا برخی قدرتهای بین المللی و منطقه‌ای به دنبال آن هستند که فروپاشی و شکست داعش در عراق، با گسترش آن در یمن همزمان شود.
الحوثی گفت: برخی از گروه‌های داخلی با این نقشه همراه هستند و به عنوان بخشی از توطئه ضد یمن فعالیت می‌کنند.
الحوثی با اشاره به فعالیت آشکار القاعده در جنوب یمن اظهار داشت: وجود القاعده خطری برای برادران جنوبی ما و مسأله آنها است.
رهبر جنبش انصارالله با انتقاد از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرد: مواضع شورای همکاری در قبال ملت یمن عادلانه و سالم نیست.
الحوثی با اشاره به مانع تراشی حزب الاصلاح یمن خاطرنشان کرد: گروه‌های تکفیری و جنایتکار از مواضع غیرمسؤولانه برخی گروه‌های سیاسی در یمن استفاده می‌کنند.
وی افزود: همدستی حزب الاصلاح با القاعده، آشکار شده است.
وی تأکید کرد که یمنی ها باید اوضاع داخلی این کشور را حل و فصل کنند، زیرا اگر سکوت کنند هزینه مقابله با چالشها بزرگتر خواهد شد.
الحوثی اظهار داشت: ما در مقابل هیچکدام از دشمنان به زانو در نمی آییم، ولی برای مقابله با بحرانها و مشکلات در یمن نیازمند حس مسؤولیت پذیری هستیم.
الحوثی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ قرآنی که موجب به وجود آمدن قدرت و پایداری ملت یمن شده است وجود نداشت، تکفیری ها این کشور را تحت کنترل می گرفتند.

پربیننده ترین خبرها