گاف عجیب روزنامه الحیات درباره رئیس مجلس خبرگان

گاف عجیب روزنامه الحیات درباره رئیس مجلس خبرگان
چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 11:34

العالم- روزنامه سعودی الحیات چاپ لندن در حرکتی ناشیانه آیت الله مصباح یزدی را به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری ایران معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، الحیات به اشتباه آیت الله محمد تقی مصباح یزدی را به عنوان رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری معرفی و خبرآن را به همراه عکسی از وی در خبرهای مهم صفحه سیاسی خود منتشر کرد.

این روزنامه دراین خبر به بررسی و تحلیل تفکرات آیت الله مصباح ، رقابت برسر ریاست مجلس خبرگان و نتیجه گیری در باره آینده این مجلس در دوره ریاست " مصباح یزدی " پرداخته است.

آیت‌الله محمد یزدی در جلسه روز گذشته مجلس خبرگان رهبری با 47 رای به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با کسب 24 رای از این مسئولیت بازماند.

آیت‌الله محمد یزدی 83 ساله از یاران و شاگردان حضرت امام(ره) در دوران مبارزه، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو فقهای شورای نگهبان است که در زمان حیات حضرات آیات مشکینی و مهدوی کنی روسای فقید مجلس خبرگان نیز مسئولیت نائب رئیسی این مجلس را بر عهده داشت. آیت الله یزدی اولین رئیس قوه قضائیه بعد از تغییر قانون اساسی در سال 68 است که به مدت 10 سال این مسئولیت را با حکم مقام معظم رهبری بر عهده داشت.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی 80 ساله بنیانگذار و مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت واز اساتید حوزهٔ علمیهٔ قم است.

پربیننده ترین خبرها