نظر استاد زن الازهر درباره جهاد نکاح

نظر استاد زن الازهر درباره جهاد نکاح
چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 20:52

استاد عقیده و فلسفه در دانشگاه الازهر مصر، با هشدار درباره ازدواج دختران مسلمان با تروریستهای داعش، خاطرنشان کرد، هنگامیکه اقدامات داعش جهاد نیست، چگونه نکاح با آنان می تواند جهاد به شمار آید.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خانم دکتر "الهام شاهین" در گفت و گوی ویژه با خبرگزاری ایتالیایی "آکی" گفت: همه دختران و زنانی که می خواهند به داعش بپیوندند باید بدانند که دستور هجرت در راه خدا و برای یاری دین فقط توسط پیامبر اسلام (ص) و با فرمان خداوند صادر شد و بعد از آن نه صحابه و نه خلفا چنین دعوتی نداشتند.
وی افزود: مسلمانان همواره برای حفظ دین خود به هجرت فرمان داده شده اند و نه برای یاری آن. آنان در طول تاریخ از سرزمین کفر و ظلم و فتنه به جاهایی رفته اند که بتوانند جان و دین و ایمان خود را در امنیت قرار دهند.

استاد دانشگاه الازهر مصر تاکید کرد، کسانی که به بهانه یاری دین مهاجرت می کنند از میان تعدادی مسلمان و خانواده و اقوام خود و از یک سرزمین اسلامی و امن به جایی می روند که نمی دانند چه سرنوشتی در انتظارشان است و نزد کسانی مهاجرت می کنند که از فرمان خدا و رسولش سرپیچی کرده اند.
خانم الهام شاهین خاطرنشان کرد: خانواده دختران باید مراقب باشند در صورتی که فرزندشان به گروه های تروریستی تمایل پیدا نمایند آنها را به اهل علم معرفی کنند تا با دلیل و برهان عقلی باطل بودن اقدامات تروریست ها را برایشان شرح دهند.
وی به زنان توصیه کرد که با شناخت صحیح دین و تثبیت عقاید خود از افتادن در دام گمراهان برحذر باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها