عزم اهالی ریف دمشق برای بیرون راندن جبهه النصره + فیلم

پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 - 09:07

درپی پافشاری اهالی منطقه بیت سحم در ریف دمشق برای بیرون راندن تروریستها، درگیری بین آنها و عناصر جبهه تروریستی النصره از سرگرفته شد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد: درگیری میان اهالی منطقه بیت سحم در ریف دمشق و جبهه النصره به علت خارج نشدن عناصر این گروه از منطقه بیت سحم از سرگرفته شده است.

وی افزود: درگیریهایی نیز میان گروه های مسلحِ موافقِ با آشتی ملی و جبهه النصره در مناطق یلدا و ببیلا جریان دارد و در این درگیری ها ، تعدادی از عناصر دو طرف از جمله یکی از سرکردگان جبهه النصره کشته شدند.

*** اهالی" بيت ببيلا " عناصر مسلح جبهه النصره را بیرون می کنند

" ترکی حسن" کارشناس نظامی سوری درگفتگو با "مازن سلمو" خبرنگار العالم تصریح کرد: برخی از عناصر مسلح خواهان بازگشت به سمت دولت سوریه هستند؛ اما جبهه النصره با تعرض به بیت سحم، یلدا و ببيلا باعث وقوع درگیری شدند و اهالی توانستند که عناصر جبهه النصره را بیرون و آنان را درمنطقه ای در اطراف ببیلا محدود کنند.

علیرغم تداوم درگیری میان عناصر مسلح النصره و عناصر گروه موسوم به " ارتش آزاد " در مناطق بیت سحم و ببیلا و یلدا، وزیر آشتی ملی سوریه اعلام کرد که اقدامات برای به ثمر نشستن تلاش ها در زمینه برقراری آشتی ملی در این کشور ادامه دارد و بسیاری از عناصر مسلح در بیت سحم، به این مساله متقاعد شده اند اما برخی ها برای مانع تراشی در مسیر آشتی ملی تلاش می کنند.

"علی حيدر " وزير آشتی ملی سوریه در گفتگو با خبرنگار العالم تصریح کرد: هر گلوله ای که با حمایت خارجی ها شلیک می شود، ضربه ای به طرح آشتی ملی است.

وی اظهار داشت: جای تعجب نیست که آشتی ملی برخی اوقات متوقف شود و در بعضی از مناطق که صحبت از برقراری آشتی ملی درآن جا می شود، مواردی از نقض آشتی ملی روی می دهد. این ابداً بدان معنا نیست که آشتی ملی قابل اجرا نمی باشد.

بنابراعلام برخی منابع، یک گروه وابسته به جبهه النصره در دو روز گذشته تلاش کرد که از منطقه الحجر الاسود در محور جنوبی پایتخت برای حمایت از عناصر این جبهه مستقر در بیت سحم نفوذ کند و این مساله نشان دهنده تشدید درگیری میان عناصر مسلح با یکدیگر است.

خبرنگار العالم تصریح کرد: مساله قابل توجه در زمینه همه تحولات بخش جنوبی شهر دمشق همان پافشاری عناصر مسلح جبهه النصره بر ادامه مانع تراشی در تلاش های دولت برای برقراری آشتی ملی در برخی از مناطق سوریه است که عناصر مسلح تصمیم دارند خود را تسلیم دولت کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها