نبرد عناصر عبدربه و نیروهای امنیتی در عدن+ ویدئو

پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 - 10:01

صنعاء (العالم) - استان عدن در جنوب یمن شاهد درگیریهای پراکنده میان افراد مسلح دنباله رو عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و نیروهای ویژه امنیتی است.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از یمن، با توجه به ادامه یافتن درگیری های یاد شده تنش بی سابقه امنیتی بر خیابانهای استان عدن در جنوب یمن سایه گسترده است.

فعالیتهای تشکیلات تروریستی القاعده نیز در شماری از استانهای جنوبی به شکل نگران کننده ای افزایش یافته است. در همین راستا می توان به حملات مکرر تروریستهای القاعده به پایگاههای نظامی و ترور افسران و سربازان اشاره کرد.

عبدالشامی عضو کمیته عالی انقلاب به خبرنگار العالم گفت: تشکیلات القاعده در جنوب زمینه مناسبی یافته است و هم اکنون سعی می شود تا داعشی ها در راستای ایجاد ناامنی به عنوان برگ برنده دور هم جمع شوند.

الشامی تاکید کرد: سخنرانی اخیر سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله کاملا اوضاع را مشخص کرد و نشان داد که یک رابطه تکمیل کننده موثر میان حزب تجمع الاصلاح یمن و القاعده وجود دارد.

همچنین گفته می شود عبدربه رییس جمهور مستعفی و حامیان وی سعی دارند تا بر هم زدن معادلات و تسلط یافتن بر جنوب از راه جمع آوری نیروهای مسلح و ادامه روند جبهه بندی رهبران سیاسی و نظامی وضعیت خود را تثبیت کنند. در همین راستا به عنوان شاهد مثال می توان به دیدار اخیر عبدربه منصور هادی با محمود الصبیحی وزیر دفاع که چند روز پیش بطور غیرمنتظره صنعاء را ترک کرد، اشاره کرد. 

محمد القطابری رییس دانشگاه عمران یمن در گفتگو با خبرنگار العالم ابراز داشت : عبدربه بر اساس دستور کار قدرتهای خارجی عمل می کند که هدف آنها تجزیه کشور یمن به چند کشور کوچک است .

پیچیدگی های صحنه سیاسی بر نشست های مشورتی جریانهای سیاسی سایه افکنده است . این جریانها در نتیجه اختلاف نظر در خصوص انتقال روند گفتگوهای آشتی ملی به ریاض و سفر جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به عربستان در تعطیلی و رکود بسر می برند. 

به گفته خبرنگار العالم، به همان میزان که بحران سیاسی در یمن شدت می گیرد به همان میزان ناآرامی در میدان عمل افزایش می یابد . این امر نشان می دهد که طرفهای سیاسی به منظور برهم زدن صحنه سیاسی کشور و پیشبرد برخی از دستورکارها از ناامنی به عنوان برگ برنده بهره می گیرند .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها