انهدام خودروی حامل 8 تن ماده منفجره در حلب + ویدئو

پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 - 11:55

حلب(العالم)- ارتش سوریه توانست خودرو بمب گذاری شده تروریستها را که حامل هشت تن مواد منفجره بود، قبل از رسیدن به شهرک حندرات در شمال شهر حلب منهدم کند.

خبرنگار شبکه خبری العالم از حومه حلب در شمال سوریه ضمن اعلام این مطلب افزود: ارتش سوریه حملات شدید تروریستها به منظور اشغال روستاهای حندرات، باشکوی و مزارع شمالی الملاح را سد کرد و تلفات سنگینی به آنها وارد نمود. 

نبرد پاکسازی شهر حلب از شهرک حندرات واقع در حومه شمالی این شهر آغاز شد. این منطقه یکی از مهم ترین مناطق راهبردی بشمار می رود که ارتش می تواند به واسطه آن بسوی دو شهرک در محاصره نبل و الزهراء پیشروی کند.

شهرک حندرات شاهد درگیری های شدیدی است و تروریستها بیش از سه هزار فرد مسلح را به همین منظور گردآورده اند.

یک منبع نظامی تاکید کرد: 90 درصد تروریستها سوری نیستند و برخی از شاخه های آنها زیر مجموعه جبهه النصره بشمار می روند.

ماهر موقع یک تحلیل گر سیاسی سوری امروز پنجشنبه در گفتگو با با شبکه خبری العالم اظهار داشت: تروریستها طی چند روز گذشته بارها در صدد یورش برآمدند اما با شکست مواجه شدند و شمار بسیاری از آنها به هلاکت رسیدند و گروهک های تروریستی متحمل تلفات جانی و مالی شدند. 

ماهر افزود: گروهک های تروریستی با حملات یاد شده خود می خواهند به کشورهای حامی خودشان ثابت کنند و نشان دهند که در صحنه حضور دارند تا بدین ترتیب کمک های مالی و نظامی این کشورها به آنها ادامه یابد و از سوی دیگر، آنها می خواهند به اطلاع نهادهای بین الملل برسانند که هر گونه راه حلی با تصمیم گیری این گروهک های حاضر در صحنه در ارتباط است.

به گفته خبرنگار العالم، ارتش به شدت تپه راهبردی المضافه را مورد حمله قرار داد و توانست بر بیش از 80 درصد آن تسلط یابد. این تپه بر خطوط امدادرسانی ارتش در مناطق مختلف اشراف دارد و به همین دلیل، ادامه حضور تروریستها در مناطق باقیمانده به دلیل جغرافیای منطقه کار سخت و دشواری شده است .

تروریستها در یک تلاش ناکام سعی کردند تا تلفات خود را جبران کنند و به همین دلیل، در یک خودرو بیش از 8 تن مواد منفجره کار گذاشتند اما ارتش، خودرو مزبور را ردیابی کرده و قبل از رسیدن به حندرات منفجر کردند.

منابع نظامی تاکید کردند: گروهک های تروریست برای بازپس گیری شهرک حندرات اتاق های عملیاتی را تشکیل داده اند که افسران ترکیه بر آن نظارت دارند.

ارتش سوریه همچنین توانست طی حملات اخیر خود در منطقه، بیش از 150 تروریست را به هلاکت رسانده و هشت زره پوش را منهدم کند.

حندرات ، باشکوی و مزارع الملاح برای گروهک های تروریست مثلث وحشت بشمار می رود چرا که در نتیجه آتشبار ارتش سوریه در منطقه یاد شده دهها تن از آنها به هلاکت رسیدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها