آزادی رسانه ای در بحرین از نگاه "خبرنگاران بدون مرز"

آزادی رسانه ای در بحرین از نگاه
پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 - 12:16

سازمان " خبرنگاران بدون مرز " اعلام کرد: مسئولان بحرینی همچنان به ظلم و ستم علیه روزنامه نگاران و مدافعان حقوق بشر و تعرض به آزادی رسانه ها در بحرین ادامه می دهند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان خبرنگاران بدون مرز  در بیانیه ای اعلام کرد: خبرنگاران و تصویربرداران و دیگر افرادی که در زمینه پوشش اخبار فعالیت می کنند، همچنان در بحرین در معرض مشکلات و سختی های مختلف شامل بازجویی، بازداشت و محاکمه به اتهامات ساختگی و دروغین به علت انتقاد از رژیم حاکم قرار دارند.

سازمان خبرنگاران بدون مرز از سیاست مسئولان رژیم آل خلیفه در تعامل با معارضان و فعالان رسانه ای و وبلاگ نویسان و تعقیب آنان به علت فعالیت حرفه ای انتقاد کرد.

این سازمان در بیانیه خود به وضعیت " نبيل رجب " فعال حقوق بشر بحرینی و احتمال بازگشت او به زندان در 15 مارس جاری به علت نظرات خود در صفحه های اجتماعی اشاره کرد و تصریح کرد: بازداشت " جعفر عبد النبی مرهون " و " حسام سرور " دو تصویربردار بحرینی و نیز محمد النجار، عمار عبدالرسول، قاسم زين الدين، أحمد الموسوی، حسين حبيل، أحمد الفردان و محاکمه " غاده جمشير " زن فعال در زمینه حقوق بشر و دیگر فعالان این کشور همچنان ادامه دارد.

سازمان خبرنگاران بدون مرز همچنین در بیانیه خود به اقدام مسئولان آل خلیفه در لغو تابعیت " عباس بوصفوان " روزنامه نگار بحرینی و نیز " علی الدیری" روزنامه نگار بحرینی،" علی عبدالامام "، وبلاگ نویس بحرینی و 27 نفر دیگر از شهروندان این کشور بدون تفهیم اتهام یا محاکمه آنان اشاره کرد.

این سازمان اعلام کرد که مسئولان بحرینی از لغو تابعیت به عنوان مجازاتی برای منتقدان خود استفاده می کنند و تصویربرداران را هنگام پوشش تظاهرات مسالمت آمیز هدف قرار می دهند.

" ورجینی دانگل " معاون مدیر این سازمان از دولت بحرین خواست که اعمال فشار مستقیم یا غیرمستقیم بر معارضان را متوقف کند و عمار عبدالرسول و همه افرادی را که در بخش اطلاع رسانی فعالیت می کنند و به شکل کورکورانه بازداشت شده اند، آزاد کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها