عملیات در قنیطره، حلب و لاذقیه چگونه پیش می رود؟

پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 - 13:31

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه، گزارش منابع وابسته به گروههای مسلح درباره کنترل عناصر مسلح بر منطقه دورین در ریف اللاذقیه یا تله المضافه در ریف حلب را بی پایه و اساس و نادرست خواند.

" مازن سلمو" خبرنگار العالم در سوریه در گزارش خود درباره آخرین تحولات میدانی در این کشور گفت: بخش عمده این تحولات مربوط به بخش جنوبی سوریه به سمت غرب منطقه " خربه غزاله " در ریف درعا است به گونه ای که دو گروه مسلح تلاش کردند به برخی از ایست های بازرسی ارتش سوریه در منطقه حمله کنند ، اما نیروهای سوری حملات آنان را ناکام گذاشتند و درنتیجه، درگیری های شدید میان ارتش و گروه های وابسته به جبهه النصره از یک سو و گردان های المثنی از سوی دیگر روی داد.

خبرنگار العالم افزود: منابع نظامی سوری هلاکت ده ها نفر از عناصر مسلح از جمله اتباع خارجی و انهدام یک خودروی نظامی گروه های مسلح را تایید کرده اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در ریف القنیطره یک ستون از خودروهای نظامی تروریست ها را زیر نظر گرفتند که از ناحیه بیت جن در ریف القنیطره به سمت منطقه الزبانی برای حمایت از گروه های مسلحِ محاصره شده در آن منطقه آمده بود. ارتش به طور کامل این ستون نظامی را منهدم و عناصر مسلح داخل خودروها را به هلاکت رساند.

خبرنگار العالم افزود: برخی از منابع و پایگاه های اجتماعی وابسته به مخالفان مسلح اعلام کردند که گروه های مسلح بار دیگر کنترل منطقه دورین در ریف اللاذقیه را در دست گرفته اند اما تماس های ما با برخی از فرماندهان نظامی ارتش سوریه در منطقه حاکیست که کنترل این منطقه همچنان در اختیار نیروهای ارتش سوریه است و گزارش مخالفان مسلح در این زمینه بی پایه و اساس می باشد.

وی گفت: درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه و جبهه النصره در اطراف منطقه دورین روی داد که به کشته شدن تعدادی از عناصر مسلح منجر شد.

خبرنگار العالم افزود: نیروهای ارتش سوریه همچنین موفق شدند که یک تونل متعلق به افراد مسلح را در الحمیدیه و قسطل الحرامی در منطقه حلب منفجر کنند.

براساس این گزارش، درگیری های شدیدی میان ارتش و گروه های مسلح در اطراف باشکوی و تل المضافه روی داد.

خبرنگار العالم همچنین گزارش های مربوط به کنترل عناصر مسلح بر تل المضافه را نادرست دانست و گفت:  نیروهای ارتش سوریه توانسته اند که حمله عناصر مسلح به این منطقه را ناکام بگذارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها